EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Софтуер с човека в центъра: Състоянието на пазара

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Софтуер с човека в центъра: Състоянието на пазара

mail16:05 | 11.04.2024прегледи 852 коментарикоментари 0


Станаха ясни резултатите от глобалното си проучване „Създаване на софтуер с човека в центъра: Състоянието на пазара“. В проучването, проведено от британската специализирана агенция Insight Avenue по поръчка на Progress, участват повече от 700 разработчици на приложения и ИТ лидери от компании с над 250 служители от цял свят, включително и от България. Проучването цели да анализира подхода и нивото на зрялост на бизнеса при изграждането на приложения, ориентирани към човека, на фона на нарастващата значимост на достъпността на дигиталните продукти и услуги.

Разработката на софтуер, поставящ човека в центъра, се отнася към създаването на приложения и сайтове, които лесно и удобно могат да се ползват от хора с разнообразни възможности. За тази цел те трябва да адресират нуждите на хора с различни потребности и да вземат предвид различните демографски и личностни фактори като език и култура например. Европейският съюз и САЩ вече са в процес на въвеждане на регулаторни изисквания към частните и публичните организации за предоставяне на равен достъп за всички до дигиталните си услуги, което заедно със настоящата социално-икономическа среда с фокус върху приобщаване и разнообразие принуждава бизнеса да предприеме действия.

Мнозинството от участниците от България (90%) посочват, че създаването на софтуер, поставящ човека в центъра, е по-важно сега, отколкото е било преди две години. Въпреки това само 44% адресират тази нужда чрез различни инструменти, обучения и политики и продължават да инвестират в тази посока. Като най-големи предизвикателства за създаването на софтуер, поставящ човека в центъра, българските респонденти определят фокуса върху скоростта на създаването на софтуер и отговарянето на очакванията на клиентите (58%), трудността за определяне на степента на достъпност (44%), както и сложността и липсата на гъвкавост в процеса по разработка (40%).

Резултатите от проучването в България сочат още, че:

  • 94% смятат, че е по-трудно да се внедрят функционалности за достъпност във вече съществуващи приложения, отколкото  в нови
  • Само 46% от анкетираните споделят, че над три-четвърти от текущите приложения в тяхната компания отговарят на изискванията за достъпност
  • 80% от анкетираните споделят, че компаниите, в които работят, вече разглеждат различни технологии и инструменти, които да им помогнат да създават достъпен софтуер

Проучването показва още, че организациите губят пазарни позиции заради липсата на добро разбиране за инструментите и процесите, които са нужни за проактивното създаване на софтуер, ориентиран към човека. Сред инструментите, които респондентите споменават в проучването, са изкуствен интелект и машинно обучение, чатботове, асистирани технологии за адресиране на двигателни увреждания, тестове за проверка на цветовия контраст и други. 

Компаниите осъзнават нуждата от допълнителни обучения, по-добра екипна работа и ефективност. Съвместната работа с партньори и доставчици, които приоритизират приобщаването и разнообразието в ежедневните си работни процеси и цели, също се откроява като необходимост.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg