EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

"Слънчев" керосин за реактивни двигатели

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

"Слънчев" керосин за реактивни двигатели

mail17:45 | 29.04.2014прегледи 1393 коментарикоментари 0


Финансиран от ЕС научноизследователски проект, наречен "Солар джет", създаде първото в света "слънчево" гориво за реактивни двигатели от вода и въглероден двуокис, съобщи пресслужбата на Европейската комисия. За първи път изследователи успешно показаха работата на цялата производствена верига за възобновяем керосин, при която като високотемпературен източник на енергия се използва концентрирана светлина. Проектът все още е в пробна фаза, като до момента е произведено едва незначително количество гориво за реактивни двигатели, в лабораторни условия и с помощта на симулирана слънчева светлина. Резултатите дават надежда, че в бъдеще всички течни въглеводородни горива могат да бъдат произвеждани от слънчева светлина, въглероден диоксид и вода. Европейският комисар за науката и изследванията Мойра Гийгън-Куин заяви: "Тази технология означава, че един ден ние бихме могли да произвеждаме в големи количества по-чисто гориво за самолети, леки автомобили и други видове превоз. Това би увеличило многократно енергийната сигурност и би превърнало в полезен ресурс един от основните парникови газове, виновни за глобалното затопляне".

Технологичният процес
В началната фаза във високотемпературен слънчев реактор, разработен във Висшето техническо училище в Цюрих (ETH Zurich) и съдържащ вещества на основата на метални оксиди, въглероден диоксид и вода се преобразуват в синтетичен газ с помощта на концентрирана светлина, чрез която се симулира слънчева светлина. След това синтетичният газ (смес от водород и въглероден оксид) се преобразува в керосин с помощта на утвърдения метод на Фишер-Тропш. Въпреки че производството на синтетичен газ чрез концентрирана слънчева енергия е все още в ранен етап на развитие, някои петролни дружества разгръщат в световен мащаб преобразуването на синтетичен газ в керосин. Съчетаването на двата подхода има потенциал да набави сигурно, устойчиво и мащабно снабдяване с авиационно гориво, както и с дизелово гориво и бензин, или дори с пластмаси. Горивата, получени по метода на Фишер-Тропш, вече са сертифицирани и могат да се използват от превозните и въздухоплавателните средства, без да са необходими изменения на техните двигатели или на инфраструктурата за горива.

Контекст
Четиригодишният проект "Солар джет" започва през юни 2011 година и получава 2,2 милиона евро финансиране от ЕС. Предстои оценка дали технологията ще работи в по-голям мащаб и на конкурентни цени. Намирането на нови, устойчиви източници на енергия, ще остане приоритет по програмата "Хоризонт 2020".
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg