EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Семейните фирми зад "Лидл"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Семейните фирми зад "Лидл"

mail13:05 | 26.10.2017прегледи 11459 коментарикоментари 0


Ива Стойкова

Три семейни компании, създадени и израснали в годините на „прехода”, увеличават продажбите си, усъвършенстват и разнообразяват продуктите си, инвестират в производствени разширения и изнасят на чужди пазари. Как става това? Един от отговорите е – чрез платформата на Лидл България. От стъпването си на българския пазар веригата работи с български доставчици, като 20 от тях изнасят продукцията си в до 14 страни. Главната причина за успеха им обаче е устойчивото постепенно развитие и желанието да стават още по-добри.

Българският мед е сред най-качествените в Европа, но той не е разпознаваем на чужди пазари, защото в повечето случаи се изкупува като суровина, а не като краен продукт. Такава е практиката и на семейната компания „Апитрейд”, съществуваща от 25 години. Тя изкупува мед от 1800 пчелари у нас, с тази разлика че част от бурканчетата с техен мед са брандирани като „Родна стряха” и се намират на рафтовете на търговската верига. Следващата година е планирано продуктите от линията да бъдат включени в бъдещите „Балкански седмици” в магазините на веригата в Европа. Производителят на мед е сред онези 40% доставчици, които работят с Лидл България от 2010 г. Дългосрочното и устойчиво партньорство е една от причините пловдивсктата компания да започне строителството на нова фабрика, което ще увеличи капацитета на компанията три пъти. Произведеният от нея мед се изследва по над 100 показателя в сертифицирани лаборатории, включително и в Германия. „Партньорството с Лидл ни дисциплинира, а оттам се дисциплинират 1800 български пчелари и още 1,5 млрд. пчели”, посочи шеговито Георги Жулев, един от двамата братя в компанията.

Също от 25 години съществува и също от 7 години работи с Лидл България друга пловдивска компания, само че за производство на сладка. „Цима 99” е семейна фирма, състояща се от баща и двама синове. Техните продукти също са част от линията „Родна стряха”, но отделно се изнасят в редица държави, включително и Япония. Стремежът към развитие донесъл на компанията наградата за иновации от Международната специализирана изложба за хранително-вкусова промишленост ANUGA 2017. Отличеният продукт е изцяло натурален, без добавена захар, ГМО и глутен, а комбинацията е неочаквана – портокал, джинджифил и чия. „Тайната” винаги да имаш качествени суровини за направата на сладка е замразяването им, разкри представителят на компанията Георги Жеков.

Нови инвестиции и разширение предстоят и за производителя на Горнооряховски суджук „Стефанов - Иван Стефанов - 04”. Тъй като е защитено географско указание, месният деликатес може да се произвежда само в рамките на града и това е причината Иван Стефанов да направи второ предприятие, освен вече съществуващото край Горна Оряховица. По-малката фабрика в центъра на града ще бъде разширена, за да може да се увеличи настоящия капацитет от 10 тона на седмица.

Стефанов е един от четиримата производителите на Горнооряховски суждук в България, чието традиционно производство датира от 1536 г. И до днес е запазено автентичното сушене на дървени бастуни и преси. Иначе, фирмата на Стефанов също е семейна и съществува от 20 години, като той и съпругата му са професионални технолози. С Лидл работят от една година. Като проблем в производството не само на Горнооряховския суджук, но и на другите колбаси, те изтъкват липсата на достатъчно суровини. За да могат да изпълнят капацитета на своите производствени мощности, се налага да използват румънско и полско месо.

Като цяло продажби за близо 3 млн. лв. са реализирали 6 български производители в рамките само на 7 дни от "Балканската седмица", която Lidl проведе за първи път през лятото на 2017 г. в свои магазини в Европа. По време на тематичната седмица общо 14 артикула от български доставчици са достигнали до 19 държави в Европа в общо 6 989 магазина.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg