EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Самолети със система за вулканична пепел

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Самолети със система за вулканична пепел

mail11:20 | 15.04.2011прегледи 789 коментарикоментари 0


Една година след затварянето на европейското въздушно пространство заради вулканична пепел, авиокомпания easyJet обявява прогрес в развитието на своята система за вулканична пепел AVOID (Airborne Volcanic Object Identifier and Detector). Иън Дейвис, ръководител на техническия отдел заявява: „Миналата зима ние бяхме информирани, че тежките снеговалежи са еднократно събитие, и то се повтори отново след 10 месеца. Не можем да предсказваме с точност кога може да изригне друг вулкан и да изпрати вулканични облаци в небето над Европа, но можем да кажем със сигурност, че ще се случи в даден момент. Нашата индустрия е по-добре подготвена днес, отколкото беше през миналата година, но се нуждаем да отидем още по-далеч. easyJet има своята роля в този процес, партнирайки си с д-р Фред Прата и неговия екип за усъвършенстване на технологията AVOID. Ние призоваваме за по-голяма подкрепа от останалата индустрия и за други нови решения за справяне с вулканичната заплаха”.
Системата AVOID по същество представлява метео радар за пепел. Създадена от д-р Фред Прата от Норвежкия Институт за Въздушни Изследвания (Norwegian Institute for Air Research –NILU), системата включва инфрачервена технология, инсталирана на борда на самолета, която осигурява картинни образи на пилотите в кабината и на центъра за контрол на полетите на компанията. Тези образи ще позволят на пилотите да виждат облак от пепел до 100 км. в далечина, на височина между 5 000 фута (1.524 км.) и 50 000 фута (15.24 км.). По този начин те ще могат да правят промени в летателния полет, избягвайки всеки подобен облак. Концепцията е много подобна на метеорологичните радари, които са стандарт за авиокомпаниите днес.
На земята, информацията от самолета, получена от AVOID, може да се използва, за да се пресъздаде точен образ на облака от вулканична пепел, с данни в реално време. Така ще има ясна представа каква част от въздушното пространство остава „отворено”, което в друг случай би било блокирано за полети. Така ще се намалят прекъсванията на полетите, което е в полза на пътниците.
Следващата фаза на проекта е изпробване на оборудването чрез реални полетни тестове в близост до вулканична пепел. Прата и неговият екип наблюдават понастоящем вулканична активност в Далечния Изток и Аляска. Тестването се очаква да бъде осъществено през следващите няколко месеца. Междувременно системата AVOID ще бъде включена в сертификационния процес на агенцията за авиационна безопасност. Разговорите с Европейската комисия продължават за финансиране на изследователската дейност и развитието на системата.
 

В непредвидените случаи на вулканична пепел в ИКАО (Международната асоциация за гражданска авиация), са определени три нива на замърсяване, които са описани по-долу. Всички примерни нива на концентрация на вулканична пепел са обект на променливо равнище. „Определените размери” се отнасят към хоризонтални и вертикални граници
1. Зона на ниско замърсяване: Въздушно пространство от определени размери, където вулканичната пепел може да бъде регистрирана при концентрации равни или по-малки от 2x10-3 g/m3, но по-големи от 2x10-4 g/m3.
2. Зона на средно замърсяване: Въздушно пространство от определени размери, където вулканичната пепел може да бъде регистрирана при концентрации по-големи от 2x10-3 g/m3, но по-малки от 4x10-3 g/m3.
3. Зона на високо замърсяване: Въздушно пространство от определени размери, където вулканичната пепел може да бъде регистрирана при концентрации равни или по-големи от 4x10-3 g/m3, или зони на замърсено въздушно пространство, за които няма налични ръководства за вулканична пепел
1) Преди са използвани други имена за дефиниране на зони с различни концентрации на вулканична пепел, като „Повишена зона за процедури” (EPZ), „Времево ограничена зона” (TLZ) и „Забранена за полети зона” (NFZ).

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg