EUR 1.9558
USD 1.6711
CHF 2.0898
GBP 2.2931
CNY 2.3301
you tube
mobile version

Румънския град Клуж ще строи метро

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Румънския град Клуж ще строи метро

mail09:35 | 22.03.2022прегледи 871 коментарикоментари 0


Кметството на румънския град Клуж пусна на търг договора за проектиране и изпълнение на метро на стойност 6,66 милиарда леи (1,3 милиарда евро). Повечето от средствата са от европейски фондове, от които 300 милиона евро чрез Националния план за възстановяване и устойчивост, съобщава в. „Адевърул“.

Продължителността на инвестицията е 10 години, а линията на метрото ще бъде с дължина 21 километра и 19 станции.

Финансирането на проекта ще се осъществи от външни средства, които се възстановяват от държавния бюджет, през бюджета на министерството на транспорта и инфраструктурата, но също и от местния бюджет на община Клуж-Напока и община Флорещ, уточни говорителят на правителството Дан Кърбунару.

Част от парите идват от Националния план за възстановяване и устойчивост. По него са одобрени общо 600 милиона евро за инвестиции в метрото на Букурещ и за Клуж. Парите са разделени по равно, по 300 милиона евро, пише „Адевърул“.

Министърът на транспорта Сорин Гриндяну обяви, че метрото в Клуж ще превозва 164 000 пътници дневно. Основните работи по първите 9 станции трябва да приключат до 2026 г.

Метрото в Клуж ще бъде напълно автоматизирано и ще има 10 пъти по-малко служители от това в Букурещ с цел рационализиране на инвестицията. Авторите на предпроектното проучване са черпили идеи от Лондон, Париж и Тел Авив. 

Когато бъде напълно готово, метрото в Клуж ще има 515 служители - 10 пъти по-малко в сравнение с това в Букурещ. Влаковете ще бъдат напълно автоматизирани, така че няма да имат нужда от механици и ще бъде внедрена системата без шофьор. За целта ще се използват решения за системи за автоматична сигнализация, предаване на данни, централизирани системи за наблюдение и общата интеграция на транспортната система.

„Адевърул“ отбелязва, че се търси ефективност, за да няма проблеми като в метрото в Букурещ, което е натрупало огромни дългове и се поддържа с огромни суми от централния бюджет. Бившият министър на транспорта Кътълин Друла обяви в началото на миналата година, че метрото в Букурещ се субсидира ежегодно със стотици милиони евро и пак има дългове от други стотици милиони. Само през 2020 г. метрото в Букурещ е било субсидирано от националния бюджет с 683 милиона леи, а тази година Metrorex поиска един милиард леи, което се равнява на над 200 милиона евро, само за да може да извършва дейността си, без никакви инвестиции, посочва „Адевърул“.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg