EUR 1.9558
USD 1.7249
CHF 2.0938
GBP 2.3251
CNY 2.3976
you tube
mobile version

Румъния: €59 млн. за кино

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Румъния: €59 млн. за кино

mail10:57 | 10.06.2025прегледи 162 коментарикоментари 0


Румънците са похарчили 59 милиона евро в кината миналата година, което е с 5% по-малко в сравнение с 2023 г., предаде Аджерпрес. Това се случва въпреки 10-процентното увеличение на цената на билетите през 2024 г. и при 14-процентен спад в броя на публиката, според данни на Националния център за кинематография.

През 2024 г. румънските кина са регистрирали 11,2 милиона зрители, в сравнение с 13,1 милиона през 2023 г. – годината, когато кино пазарът се върна към нивата си отпреди пандемията.

По отношение на общите приходи, операторите на кина отчитат 5% спад (до около 59 милиона евро, в сравнение с рекордната цифра от приблизително 63 милиона евро през 2023 г.). Средната цена на билета се е повишила леко през 2024 г.

Към края на миналата година Румъния е имала 108 кина в цялата страна, в сравнение със 103 през 2023 г. Тези цифри включват както едноекранни, така и мултиплексни кина, като последните са отговорни за над 96% от приходите и 93% от общия брой на публиката.

„Развитието на кино пазара през 2024 г., във време, когато развлекателните и културните дейности бяха сред секторите, допринасящи за растежа на БВП през предходната година, отразява трансформация в предпочитанията за потребление на градската общественост. В пейзаж, доминиран от дигитално съдържание и персонализирани преживявания, традиционното кино трябва да преосмисли ролята си в развлекателната екосистема“, споделят анализатори от индустрията.

„Тази тенденция има преки последици за развитието на търговски центрове, където кината отдавна служат като ключови транспортни котви. Днес предприемачите са изправени пред предизвикателството да създават многофункционални пространства, които съчетават търговия на дребно с културни, социални и технологични преживявания, адаптирани към новите очаквания на потребителите“, обясняват те.


Тагове: Румъния, кино
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg