EUR 1.9558
USD 1.6711
CHF 2.0898
GBP 2.2931
CNY 2.3301
you tube
mobile version

Румъния: Прогноза за €11 млрд. за пътувания в чужбина

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Румъния: Прогноза за €11 млрд. за пътувания в чужбина

mail16:05 | 22.07.2025прегледи 127 коментарикоментари 0


През първите четири месеца на 2025 г. румънците са похарчили повече от три милиарда евро за пътувания в чужбина, което е с 15% повече на годишна база, и се очаква да надхвърлят рекордните 11 милиарда евро за цялата година, сочи специализиран анализ, базиран на данни, публикувани от Националната банка на Румъния (BNR), съобщи за БТА агенция Аджерпрес.

Данните на Colliers показват, че вътрешният туризъм също бележи възходяща тенденция: броят на нощувките в хотели и други места за настаняване се е увеличил с 1% и ако тази тенденция се запази, 2025 г. може да се превърне в най-добрата година за местния туризъм през последните три десетилетия, надминавайки рекорда от 2024 г.

Ако сегашният темп се запази, разходите на румънците за почивки в чужбина и бизнес туризъм ще надхвърлят 11 млрд. евро до края на годината - нов рекорд след 9,6 млрд. евро през 2024 г., 8,6 млрд. евро през 2023 г. и 5,4 млрд. евро през 2019 г., преди пандемията.

През 2024 г. румънците са похарчили най-много пари в Германия и Италия - по над един милиард евро, сочат данните на Евростат за платежния баланс за пътувания. Следващите страни са Нидерландия (почти 700 млн. евро), Испания и Франция (с по около 600 млн. евро).

"Румънците не само искат да пътуват повече, но и напълно променят поведението си по време на почивка, превръщайки се в активни потребители, които купуват, откриват нови места и инвестират в нови преживявания. Виждаме тази тенденция и във вътрешния туризъм, където през първите четири месеца на 2024 г. румънците са имали повече от 5 млн. нощувки в местата за настаняване - продължение на рекорда, постигнат през 2023 г., най-добрата година, която сме имали през последните три десетилетия. Този нов тип поведение превръща търговските центрове в туристическите градове в истински лайфстайл зони, а инвеститорите в недвижими имоти все повече започват да разчитат на синергията между търговията на дребно, туризма и преживяванията", казва Лиана Думитру, директор за търговия на дребно в Colliers.

Според вижданията на консултантите на Colliers най-големите възможности за растеж идват от проектите за градско възстановяване, които обединяват търговията на дребно, туризма и културата./БТА


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg