EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Регламент за туристически комплекси & хостели

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Регламент за туристически комплекси & хостели

mail06:20 | 11.05.2015прегледи 2691 коментарикоментари 0


За първи път в България се въвежда регламент за условията,
на които трябва да отговарят апартаментните туристически
комплекси, хостелите и апартаментите за гости, съобщиха от
Министерството на туризма.
Условията са посочени в новата Наредба за изискванията към
местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и
реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на
действието и прекратяване на категорията, която е публикувана за
обществено обсъждане на сайта на Министерството. След
изтичането на 14-дневния законов срок постъпилите предложения ще
бъдат обсъдени и обобщени, а наредбата ще бъде предложена за
приемане от Министерския съвет. Това е един от основните
нормативни актове в сферата на туризма, чието приемане е било
забавено с близо две години, отбелязват от ведомството.
Младежката аудитория, която основно ползва услугите на
хостели, може да разчита, че ще получи следните услуги в тях -
предоставяне на безплатна карта на града, достъп до оборудвано
кухненско помещение, до всекидневна с телевизор и озвучаване,
възможност за ползване на телефон, почистване на стаята, достъп
до интернет/Wi-Fi и други. По отношение на апартаментните
туристически комплекси е предложена възможността за припокриване
с изискванията към хотели. По-специфичните изисквания към тях
са свързани с изграждането на обекта и въвеждането на съставните
му части в експлоатация като жилищни сгради.
С Наредбата се разделят видовете туристически обекти в две
категории - клас "А", включващ хотели, мотели, апартаментни
туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и
вили, и клас "Б" - семейни хотели, хостели, пансиони, почивни
станции, къщи за гости, стаи за гости, апартаменти за гости,
бунгала и къмпинги; ресторанти, заведения за бързо обслужване,
питейни заведения, кафе-сладкарници и барове.
Премахнати са
неактуалните изискванията и са създадени нови, които се
съобразяват с реалната ситуация в местата за настаняване, и са
отчетени тенденциите в предлагането.
Така например се опростяват и намаляват формалните
изисквания към местата за настаняване от клас "Б", с което се
създават по-добри възможности за семеен или малък бизнес.
Същевременно се повишават изискванията към висококатегорийните
хотели
, свързани с осигуряване на комфорта на туриста. Сега са
фиксирани размерите на телевизорите в помещенията за нощуване в
най-високия клас хотели, броят и видът на възглавниците,
съдържанието на мини-бара, броят и размерът на кърпите в банята,
предлагането на "TurnDown"-обслужване и други. Въвеждат се и
специални правила към изграждането, обзавеждането и оборудването
на хотелски стаи и апартаменти, съдържащи уреди и
приспособления за обслужване на хора с намалена подвижност. За
първи път са определени изисквания към менюто на закуската, към
услугата "ол инклузив"
, към съдържанието на румсървиза и други.
С наредбата се създава задължително изискване за въвеждане
на единен вътрешен телефонен номер "9" за връзка с хотелските
рецепции. Целта на това ново изискване е туристът да бъде
максимално улеснен, особено ако му се наложи да потърси бърза
или спешна помощ.
В Наредбата е обърнато специално внимание на къмпингите,
както и на отделните територии в тях, предназначени за ползване
от каравани/кемпери, палатки, или с изградени бунгала. Въведени
са минимални изисквания за този вид туристическа услуга -
наличие на ел. инсталация и електрическо захранване за всяка
къмпингова единица. Къмпинговата единица за палатки следва да
има съответна маркировка, като необходимата площ за една палатка
е 50 кв. м /за къмпинг с категория "три звезди"/, 40 кв. м /за
"две звезди"/ и 32 кв. м /за "една звезда"/. Мястото за каравани
също трябва да е маркирано и да е оборудвано с излази за вода и
електричество.
Новата Наредба въвежда ред и по отношение на обслужването и
предлаганите услуги в заведенията за хранене и развлечения.

Например времетраенето за изпълнение на поръчката ще зависи и от
звездите на обекта. Така поръчка за студени предястия, салати и
аперитиви трябва да се изпълнява до 10 минути в заведенията
"пет звезди" и "четири звезди", и до 15 минути в заведенията
"три звезди" и "две звезди". За отделни видове аламинути и ястия
с по-сложна технология сервитьорът е длъжен да предупреди, че
поднасянето им ще се забави. За всички категории ще важи
изискването отварянето на бутилираните напитки - безалкохолни,
бира и вино, да се извършва пред погледа на клиента при
поднасянето им.
Към всички обекти и категории има определени изисквания за
образование, професионална и езикова квалификация, на които
следва да отговарят ключовите фигури от персонала на съответния
обект.
Очакваните резултати от приемането на Наредбата са създаване
на ясни правила за работа на хотелиери и ресторантьори и
предлагане на висококачествени туристически услуги. Очакванията
са това да доведе до увеличаване приходите от туризъм и
повишаване на броя на туристите в страната /български и
чуждестранни/, коментират от Министерството.
След влизането в сила на наредбата действащите места за
настаняване и заведения за хранене ще имат на разположение шест
месеца гратисен период
, за да приведат дейността си в
съответствие с изискванията. Всички новосъздадените обекти, след
датата на обнародването й, ще се категоризират по новите
изисквания.
Министерството на туризма вече е на финала в работата и по
новата наредба за балнеолечебни, спа- и уелнес-услуги, където ще
бъдат детайлно посочени процедурите по сертифициране на
обектите, които ги предлагат. По тази причина в наредбата за
категоризация отпадат като подвид хотелите - "балнеохотел",
"СПА-хотел" и "уелнес-хотел"
.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg