EUR 1.9558
USD 1.8036
CHF 1.9846
GBP 2.2826
CNY 2.4956
you tube
mobile version

Радио слушат 5+ млн. българи седмично

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Радио слушат 5+ млн. българи седмично

mail14:30 | 07.10.2014прегледи 1509 коментарикоментари 0


Българската радиоиндустрия представи собствен проект за изследване на радиоаудиторията в България.
Пилотното проучване е извършено от международната агенция за маркетингови изследвания – IPSOS, поръчано и подкрепено от водещите радиостанции в България.
Според данните, ежедневната радиоаудитория надвишава 4 млн. човека (65,7% от населението на България). На седмична база, радио слушат над 5 млн. българи.
Анализите сочат, също така, че средната продължителност на слушане на радио е 162 минути на ден, като най-висока е аудиторията в сутрешните часове до обяд.
Най-често хората слушат радио чрез радиоприемник (83% от аудиторията), 9% - през интернет и по 6 % през мобилно устройство и телевизор.
Данните за мястото на слушане показват, че 46% от хората слушат радио в къщи, 24% на работа и 37% по време на път – в кола, в градския транспорт и др.
Според радиоиндустрията, новото изследване, осигуряващо пълна и подробна информация за радиопазара, представлява крачка напред в представянето на данни за аудиторията, в услуга на медии и рекламодатели. Основни акценти в представянето на проекта пред журналисти и рекламни агенции, бяха общата методология, колективното възлагане на проучването, както и фактът, че проучването е собственост на самата индустрия, каквато е практиката в много държави.
Изключителна е добавената стойност и на специализирания софтуер за ползване на данните, който позволява целеви анализи според вида и срочността на кампаниите, тясно таргетиране и калибриране на медийния микс.

Предоставянето на подкрепени от индустрията данни за аудиторията, което се планира да продължи и в бъдеще, ще даде на рекламодатели и рекламни агенции изцяло нов и надежден инструмент за планиране и аргументиране на рекламните инвестиции.
От индустрията обясниха, че възложеното на IPSOS проучване е част от усилията на цялата радиообщност да осигури единни и надеждни данни за аудиторията, като се съобрази с модерните методи за регистрация и ползване на получената информация. Очаква се новата услуга да възстанови доверието в радиото, като мощен маркетингов канал.
Пред представителите на рекламните агенции бе направена и демонстрация на възможностите на специализирания софтуер за ползване на данните, като бяха раздадени и кодове за индивидуален достъп до продукта.

___
* Проучването е национално-представително изследване на радиоаудиторията, с работа на терен в периода м. юли-август 2014 г. с 4000 респондента на възраст 15-69 години.

Източник: БНР 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg