EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Първа копка на Благоевград-Крупник от АМ "Струма"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Първа копка на Благоевград-Крупник от АМ "Струма"

mail07:25 | 01.09.2017прегледи 12325 коментарикоментари 0


Стартира изграждането на участъка между Благоевград и Крупник от автомагистрала „Струма“. Лот 3.1 от км 359+000 до км 366+000 и от км 370+400 до 376+000 е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Символичната първа копка на обекта бе направена в близост до Благоевград, където завършва лот 2 от автомагистралата. На церемонията присъстват министрите на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов, народни представители, кметове и др.

Изпълнител на отсечката е ДЗЗД „АМ СТРУМА 3.1“ с водещ съдружник в дружеството „Агромах“ ЕООД и партньори: „Пътища Пловдив“ АД, „Хидрострой“ АД, „Пътища Пловдив Груп“ ЕООД, „АБ“ АД и „Алве Консулт“ ЕООД. Стойността на договора е 139 021 499.92 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „СН АМ Струма Лот 3.1“, в което участват: МОТТ МАКДОНАЛД ЛИМИТИД, Великобритания; „Трансконсулт-БГ“ ООД и „Тест Консултинг“ ООД. Техният договор е за 1 695 249.00 лв. без ДДС.

Общата дължина на АМ „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Автомагистралата е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава трафикът за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Със средства от ОП „Транспорт“ 2017-2013 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ изгради общо 69 км от АМ „Струма“ в отсечките Долна Диканя – Дупница /16,78 км/, Дупница – Благоевград /37,48 км/ и Сандански – Кулата /14,7 км/. С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. продължава строителството и на останалата част от трасето.

Общата дължина на лот 3.1 от АМ „Струма“ е 12,6 км. В участъка между Благоевград и Крупник ще бъдат изградени 2 пътни възела - п. в. „Благоевград-Юг“ и п. в. „Симитли“, 20 големи съоръжения - мостове над реките Струма, Логодашка, Суха река и Градевска, надлез над ж. п. линията София – Кулата, 3 селскостопански подлеза, 3 надлеза и един подлез. Предвидено е и изграждането на „Интелигентни транспортни системи“ със станции за засичане и управление на трафика, видео наблюдение и метеорологични станции. Новоизградената пътна инфраструктура ще повиши пътната безопасност и опазването на околната среда. Ще допринесе за повишаване конкурентоспособността на икономиката и мобилността на населението от региона.

-------------

За да бъде изцяло завършена АМ „Струма“ трябва да си дадем сметка, че тя е обект от национално значение и че човешкият живот е по-ценен от живота, на което и да е защитено растение или животно. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на първата копка на лот 3.1 от магистралата към Гърция.

Обектът, чието строителство започна в четвъртък, е поредният пример за синхронизация и екипна работа  на МТИТС,  МРРБ и АПИ, отбеляза още министърът. Министър Московски апелира всички да бъдат мъдри и отговорни при предстоящите обществени обсъждания на ОВОС за оставащите участъци от проекта. „Изграденото до момента по АМ „Струма“ нямаше изобщо да го има без последователната политика, която провеждаме и в трите кабинета на министър-председателя Бойко Борисов. Всички виждате колко бързо, лесно и удобно стана пътуването на гражданите между Гърция и България. Наше задължение като европейска държава е да не позволим забавянето на изпълнението на оставащия участък от аутобана, защото това е една от основните принципи на Европейския съюз – свободното движение на хора, стоки, капитали и услуги“, категоричен бе Московски. Ивайло Московски подчерта готовността на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да продължи да полага максимални усилия магистралата до Кулата да стане факт.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 3886