EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Проучване: Жените-предприемачи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Проучване: Жените-предприемачи

mail17:01 | 13.03.2018прегледи 4455 коментарикоментари 0


Жените предприемачи просперират повече в по-развитите икономики, разкрива второто издание на Индекса на Mastercard за жените в бизнеса. В сравнение с техните колеги в нововъзникващите пазари, жените собственици на фирми в развитите са имали възможност да се възползват от по-голям набор от ресурси и възможности, включително достъп до капитал, финансови услуги и академични програми.

Индексът на Mastercard сочи още, че прохождащите и утвърдените жени в бизнеса по света продължават да просперират въпреки културните предубеждения, свързани с пола, които създават значителни пречки пред жените собственици на бизнес да реализират пълния си потенциал.

Изследването проследява напредъка и постиженията на жените предприемачи и собственици на бизнес на 57 пазара от няколко географски региона – Европа, Северна Америка, Южна Америка, Тихоокеанска Азия, Близкия Изток и Африка.

Топ 10 пазара с най-силни стимулиращи условия и възможности за развитие на жените като предприемачи:

1. Нова Зеландия – 74.2

2. Швеция – 71.3

3. Канада – 70.9

4. САЩ – 70.8

5. Сингапур – 69.2

6. Португалия - 69.1

7. Австралия – 68.9

8. Белгия - 68.7

9. Филипини – 68.0

10. Великобритания – 67.9

Индексът показва, че развитите пазари със силни стимулиращи условия не са имунизирани срещу полови предубеждения към жените в бизнеса. В Нова Зеландия, резултатите разкриват, че обществото възприема по-резервирано жените предприемачи. Въпреки тези условия, жените, собственици на бизнес в Нова Зеландия, са надмогнали тези предизвикателства и за втора поредна година извеждат своя пазар на върха в класацията.

Изследването също така показва, че възможността за предприемачество не е задължително съобразена с темпа на икономическото развитие на пазара. Нововъзникващи икономики като Гана (46.4), един от трите новодобавени пазара към Индекса (заедно с Малави и Нигерия), Уганда (33.8) и Виетнам (31.3) имат по-високи нива на бизнес, собственост на жени, в сравнение с редица по-развити пазари. Жените предприемачи на тези пазари обаче са водени по-скоро от необходимостта от оцеляване. Те успяват да се адаптират на пазара, въпреки липсата на финансов капитал и достъп до редица необходими за развитие услуги.

Жени, собственици на компании, като % от всички бизнес собственици – Топ 10 пазара

1. Гана – 46.4%

2. Русия – 34.6%

3. Уганда – 33.8%

4. Нова Зеландия – 33.0%

5. Австралия – 32.1%

6. Виетнам – 31.3%

7. Полша – 30.3%

8. Испания – 29.4%

9. Румъния -28.9%

10. Португалия – 28.7%

 

 

 

 

Ключови изводи:

Какво помага на фирмите да се развиват? Достъп до финансови услуги и продукти; ефективни административни процедури за правене на бизнес; силна подкрепа и качествено управление. Тези фактори се срещат в най-голяма степен в Нова Зеландия (74.2 пункта, 1-во място), Швеция (71.3, втора), Канада (70.9, трета), САЩ (70.8, четвърта) и Сингапур (69.2, 5-то място).

Предприемачеството се разглежда като основна възможност за реализиране на жените, както се вижда на пазари като Филипините (68.0, 9-о място), Ботсвана (66.5, 14-та), Тайланд (65.8, 15-та), Полша (65.4, 19-та) и Коста Рика (65.0, 20-то място). Въпреки че условията за подпомагане на предприемачите на тези пазари не са толкова благоприятни, там се забелязват силно присъствие на дамите в бизнес елита, динамична местна предприемаческа среда и високо оценяване на статута на успешния предприемач.

Корея (от 53.2 до 57.2 пункта, 44-о място) отбелязва най-голям ръст в Индекса, което се дължи на увеличаването на предприемаческите дейности на нейния пазар. Растежът на корейската дамска бизнес среда, най-вероятно се дължи на положителния образ на жените успешни ръководители и създаването на работна група за равенство между половете.

Напредъкът на жените предприемачи е възпрепятстван от една или повече пречки в почти всички 57 обхванати от изследването икономики. До голяма степен те се дължат на полови предразсъдъци, които допринасят за лошо социално и културно приобщаване, липса на увереност в собствените способности и труден достъп до финансиране и финансови инструменти.

Всъщност, липсата на увереност може да бъде особено силен фактор, който да възпре жени да започнат собствен бизнес. На пазари като Белгия (25.5%, 22-о място), Германия (25.3, 24-та) и Великобритания (25.0%, 27-ма), процентът на бизнеси, собственост на жени, е по-нисък от очакваното за пазара, въпреки ефективните регулаторни системи и високия достъп до ресурси.

Все пак, желанието винаги създава начин. На пазарите, които се движат от необходимостта, като Индонезия (62.4, 30-то място), Гана (61.5, 33-а), Бразилия (61.1, 35-а), Мексико (60.2, 38-а), Уганда (57.4, 43-а) и Нигерия (56.0, 45-а), е толкова вероятно жените да започнат бизнес, колкото и мъжете. Тези предприятия обикновено са под формата на самостоятелна заетост, реализират се в неформалния сектор, рядко са технологично ориентирани и са по-малки по мащаб.

Макар пазарите в региона на Близкия Изток и Африка, като Обединените арабски емирства (49.5, 49-а позиция), Тунис (45.2, 51-а) и Саудитска Арабия (39.3, 54-а) да са регистрирали едни от най-ниските резултати в Индекса, те също отчитат едни от най-високите ръстове сред жените предприемачи – 37%. Повече от половината жени предприемачи в ОАЕ и Тунис очакват да наемат 6 или повече служители през следващите 5 години. Жените в Саудитска Арабия са по-склонни да проявяват амбиции да разширяват бизнеса си.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg