EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Промени в Закони за приватизация&енергийна ефективност

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Промени в Закони за приватизация&енергийна ефективност

mail13:00 | 05.05.2015прегледи 1550 коментарикоментари 0


НС прие на второ четене всички текстове от новия Закон
за енергийната ефективност
. Изпълнението му се възлага на
МЕ, МРРБ, МЕ и на МТИТС.
За неспазване на разпоредбите в закона са предвидени санкции за
съответните задължени лица. При неизпълнение на индивидуалните
цели за ежегодни нови енергийни спестявания ще се налага глоба
от 1000 до 5000 лв. или имуществена санкция от 5000 до 500 000
лева.
Според записаното в текстовете определение "енергийна
ефективност" е съотношението между изходното количество
произведена стока, услуга или енергия и вложеното количество
енергия. "Общо потребление на енергия" е общото количество
енергия, купено от крайния клиент за период една година.
НС възложи на Сметната палата (СП) одит на
изпълнението: Ефективност и ефикасност на банковия надзор,
осъществяван от БНБ за периода от 1 януари 2012 г. до 31
декември 2014 година.
Срокът на проверката е три месеца от датата на възлагането й
от парламента. На 31 август СП трябва да внесе в НС окончателния
си доклад по одита.
Изпадането на КТБ в несъстоятелност показва сериозни проблеми
при функционирането на надзора върху кредитните институции,
мотивира се вносителят Мартин Димитров от РБ.
НС отмени текст в Закона за приватизацията и
следприватизационния контрол
, допускащ за приватизационни
договори, по които има неизпълнени в срок задължения, държавни
органи да могат да предприемат необходимите действия за
учредяване на законна ипотека или налагане на обезпечителни
мерки по Гражданския процесуален кодекс върху имуществото на
приватизираното дружество и върху имуществото на купувача. Това
стана с приемане на второ четене на промени в Закона за
приватизация и следприватизационен контрол, внесени от
Министерския съвет.
Промените са изготвени заради получено Мотивирано становище на
ЕК по процедура за нарушение, засягаща
разпоредбата на параграф 8 от преходните разпоредби на Закона за
изменение и допълнение на Закона за приватизация и
следприватизационен контрол (обн., ДВ, бр. 72 от 2006 г., изм.
бр. 65 от 2008 г. и бр. 18 от 2010 г.), която не съответства на
заложените в Договора за функциониране на Европейския съюз
принципи на свободно движение на капитали и свобода на
установяване.
В параграф 8 е предвидено право на държавата, при неизпълнени в
срок задължения по приватизационни договори, да учредява
законна ипотека и да налага обезпечителни мерки върху
имуществото на приватизираното дружество. Възприетото
законодателно решение е продиктувано от съображения за
оптимизиране на осъществявания следприватизационен контрол и за
реализиране на целите, залегнали в чл. 2, ал. 1 от Закона за
приватизация и следприватизационен контрол, за прозрачна и
икономически ефективна приватизация при равнопоставеност на
инвеститорите.
В полученото мотивирано становище ЕК поддържа
позицията си, че разпоредбата на параграф осем нарушава
интересите на инвеститорите от ЕС.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg