EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Пробивът на Метростанция 8 II до ЦУМ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пробивът на Метростанция 8 II до ЦУМ

mail16:30 | 20.06.2011прегледи 3565 коментарикоментари 0


Премиерът Борисов откри днес най-големия тунел в Европа, който се намира на най-възловата станция от софийското метро – Метростанция 8. С дължина 108 метра и сечение 258 кв.м, височина 18 метра, широчина 22 метра, Метростанция 8 е тунелът с най-голямо сечение в Европа. Проектът беше изпълнен за изключително кратки срокове от около пет месеца, в срок, въпреки наличието на агресивни, високи подпочвени води, много тежка геология, като едновременно с това беше разкрит археологически пласт. Стратегически разположена на бул. „Княгиня Мария Луиза” пред ЦУМ, Метростанция 8 е пресечна точка на Метродиаметър І (Обеля–Младост–бул. „Цариградско шосе“–Аерогара София) и Метродиаметър ІІ (Обеля–Надежда–бул. „Черни връх“) и е едно от най-сложните подземни съоръжения, изграждани в София. Разкриването на археологически пласт, намиращ се на дълбочина около седем метра, наложи метростанцията да се изгради по тунелен способ, благодарение на който археологията остава на ниво над тунела, а находките ще бъдат експонирани и достъпни за гражданите. Самата метростанция е разположена в изградения тунел, чието прокопаване и укрепване се извърши по нов австрийски метод. Със завършването на основната тунелна конструкция – пробива и укрепването, приключва специалното подземно строителство, следват довършителни работи и оборудване на метростанцията. Едновременно с това беше монтирана и покривната конструкция, върху която се полага уличното платно. Предстои преминаването на тунелно-пробивната машина в посока от НДК към бул. „Черни връх“ и окончателното завършване на метростанцията и Метродиаметър ІІ. За строителството на метростанцията активно съдействаха Столична община и лично кметът Йорданка Фандъкова, „Метрополитен София“ ЕАД с директор инж. Стоян Братоев, специалисти от Министерството на транспорта и Министерството на културата.

Проектанти на този сложен проект са:

Част „Укрепване и конструкции“: проф. Божидар Божинов, едно от имената на българската геотехническа проектантска гилдия, с дългогодишен опит, преподавател в Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“.

Част „Тунел“: доц. Виктор Ташев, преподавател в Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), участвал в проектирането, строителството и авторския надзор на редица подземни конструкции.

Изпълнители на обекта са две от дружествата на арх. Валентин Трашлиев:

Част „Шлицови стени“: „Стройинжект“ АД, най-голямото българско дружество за геотехническо строителство, разполагащо с най-модерното и разнообразно оборудване за шлицови стени, пилоти, шпунт и други видове укрепване.

Част „Тунел“: „Адвал“ АД, единственото българско дружество, изграждащо тунели на територията на Европа (Германия, Испания, Гърция) повече от 20 години, изпълнител на всички значими геотехнически проекти в България.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg