EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Пример за добър бизнес от Плевен

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пример за добър бизнес от Плевен

mail14:01 | 02.01.2019прегледи 838 коментарикоментари 0


Българска фирма с пет офиса в страната - в Плевен, София, Варна, Бургас и в Пловдив, в партньорство с бизнеса от Италия, Германия и Австрия, приложи европейски модел за устойчива заетост и развитие. Това съобщи в пресклуба на БТА Елена Кирицова - ръководител на Сдружение "Развитие на личността и човешките общности" в Плевен.

Като ръководител на проекта, Кирицова уточни, че работата по него успешно приключва в края на 2018 г. Бизнес инициативата е осъществена с финансовата подкрепа на ОП "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана от Европейския социален фонд. Стойността на безвъзмездната помощ е почти 190 000 лева, от които около 180 000 лева са европейско финансиране, а останалите - национално.

Кирицова е убедена, че главната цел на проекта е постигната - чрез транснационално сътрудничество и трансфер на добри практики са въведени социални иновации в българската фирма. Така е приложен иновативен модел, който постига подобряване качеството на работната сила, условията на труд, изграждане на капацитет при управлението и развитието на човешките ресурси в дружеството за успешно справяне с динамично променящата се социална, икономическа и технологична среда.

Фирмата въведе видеоконферентна връзка между своите пет офиса в страната. Моделът е базиран на новите технологии като средство за комуникация, разказа Кирицова. Чрез осигуреното по проекта оборудване за видеоконферентна свързаност между петте офиси на фирмата се постига висока степен на ефективност, устойчивост и рентабилност, както и значително намаляване на оперативните разходи за управление на човешките ресурси.

Експерти - служители на българското дружество, с помощта на партньорските фирми и организации, описаха съществуващ опит в страни от ЕС като наблюдаваха на място в Италия, Германия и Австрия общо 14 добри практики, посочи Кирицова. Адаптирани са за приложение съобразно индивидуалните нужди на заетите лица и потребностите на работодателя в България 10 от практиките в 5 тематични направления.

Европейският опит се прилага при подбор на персонала и управление на кариерата

При наемане на персонала в рамките на проекта е разработена и популяризирана работодателска марка, установено е сътрудничество с университети и са въведени нови подходи за набиране на служители чрез Интернет и социалните мрежи.

За управление на кариерата експертите са формулирали рамка на компетентности за всяка длъжност в българското предприятие, разработени са образци на планове за въвеждане в работа на нови служители и планове за кариерно развитие, с помощта на които се измерват, оценяват и развиват компетентностите на отделните служители.

По европейски стандарти се прилага "споделено знание" и оценката на персонала 

В българската фирма със средства от проекта е създадена система от електронно базирани ресурси, наречена "Споделено знание". Системата съдържа материали и видеозаписи от проведени обучения и разработки и цели съхранение на ноу-хау, знания и развитие на компетентностите на служителите в дружеството, каза Кирицова. По нов начин ще се оценява и персоналът. 

Успешно е изпробвана така наречената 360 градусова обратна връзка за оценка на представянето, развитие на ключови компетентности и планиране на кариерата, допълни тя. По думите й този иновативен метод за атестация включва паралелно няколко оценки - първо самооценка, после оценка от страна прекия ръководител, следващи са оценките от колегите и клиентите. 

Въвежда се иновативна система от показатели, наречена "споделена печалба"

Приносът на служителите след този проект ще се измерва с така наречената споделена печалба - иновативна балансирана система от показатели (balanced scorecard). Чрез нея ще бъде предлагано на персонала мотивиращо заплащане, допълнителни стимули, бонуси и награди, включително разпределяне на дялове от дивиденти и придобиване на собственост от капитала на компанията. 

В рамките на проекта, който бе приложен в българската фирма от Сдружение "Развитие на личността и човешките общности" в Плевен, са дефинирани нови подходи, с които предприятието утвърждава своите фирмени ценности и корпоративна култура, посочи Кирицова. Тя уточни, че е разработен и внедрен Етичен кодекс на дружеството, популяризират се политиките за постигане на устойчив растеж, развитие и се поддържа публична отчетност на постигнатите резултати, фирмата поема ясни отговорности за разумно използване на природните ресурси и екологичния отпечатък от своята дейност. Инициатива за екологична отговорност в училища е доброволческа мисия на служителите на ЕМА ООД в подкрепа на екологичното образование и възпитание на децата в училище и в семейството. 

Опитът по проекта ще бъде разпространен в 60 други фирми и организации

Резултатите от проекта са представени на европейско ниво от българските експерти в рамките на международното изложение Fach Pack в Нюрнберг - Германия, каза още Кирицова. На заключителна конференция с резултатите от проекта са били подробно запознати членовете на Съюза на печатарската индустрия в България. 

При разпространение на резултатите от проекта е създадена неформална, устойчива мрежа в рамките на ЕС за общи дейности за постигане на ефективна, трайна заетост и развитие на човешките ресурси в бизнеса. Над 60 фирми и организации са подписали Споразумение за сътрудничество и обмен на информация в тази област, допълни Елена Кирицова - ръководител на Сдружение "Развитие на личността и човешките общности" - Плевен, което осъществи проекта. 


Тагове: Плевен, бизнес
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg