EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Прехвърляне на мобилен номер на едно гише

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Прехвърляне на мобилен номер на едно гише

mail10:08 | 02.06.2010прегледи 3584 коментарикоментари 2


От 6 август тази година потребителите на мобилни услуги ще могат да прехвърлят номера си на едно гише. Това съобщи за Агенция „Фокус” председателят на Комисията за регулиране на съобщенията д-р Веселин Божков. Процедурата е била подписана на 31 май от всички оператори у нас.
„Това наистина беше един от най-сложните моменти в работата на комисията, защото не е тайна, че преносимостта на номерата е един от инструментариумите, с който се премахва феодалната зависимост на абонатите по отношение на съответните оператори. Досега под една или друга форма това беше удачно използвано от операторите. Но знаете, че европейската практика, още от 2005 година, е, че почти всички европейски страни въведоха преносимост на номерата, 95% от които беше преносимост на едно гише. Ние първо започнахме на две гишета, видяхме че този проблем съществува, видяхме, че самите оператори с различни нелоялни хватки се опитват да запазят своите абонати, отчетохме тези слабости, отчетохме големия брой жалби, видяхме че има и тенденциозност в поведението на самите оператори, които се опитаха да шиканират процеса, особено в началото на тази година. И предприехме съответните действия, показахме една категоричност в поведението на комисията, строгост дори бих казал, по отношение на налагането на едно гише”, каза Божков. Със забавянето на този процес страната ни беше заплашена от наказателна процедура на ЕК. Процедурата за преносимост на номерата както на мобилни, така и на географски и негеографски номера, е била подписана от всички оператори.
Предимството при тази процедура е, че потребителите ще бъдат улеснени откъм време и ще се обръщат само към единия от операторите. Също така се премахва всякаква възможност на досегашния, така нареченият даряващ оператор, да влияе на този потребител с различни нелоялни форми. Така в рамките на 7 дена операторите ще са длъжни да пренесат географски или мобилен номер. Също така, в резултат на направеното от Комисията предложение, потребителите вече няма да заплащат такса за пренасяне на техните номера – услугата вече ще е безплатна. Освен това се намалява и административната такса, която заплащат операторите помежду си, която досега беше до 25 лв. Сега става 18 лв., което е равно на средното за Европа 9 евро. Групи номера ще се пренасят в рамките на 10 дни, като този срок досега беше 15.


 
Коментари
 
Попова - 29-06-2011 г. 18:35:37

"потребителите на мобилни услуги ще могат да прехвърлят номера си"....добре звучи, но колко е истина или ако си късметлия може да се получи успешно в твоя случай. Трудно е в България нещата казани, написани да станат факт. Моя случай е е: Подавам молба за прехвърляне на номера си от М-тел във Виваком и получавам отговор за да се случи това трябва да заплатя неустойка в размер на 197 лв., защо е въпроса при положение, че дълги години съм лоялен клиент без никакво закъснение. Проблема е там, че е трябвало до 21.06.2011 да съм ги уведомила така гласяло в договора 1 месец предизвестие. Чета си договора който е от 21.04.2005 и никъде не пише такова нещо в общите условия т. 52 за прекратяване на договора от страна на абоната гласи ... действието на договора може да бъде прекратено едностранно от страна на абоната със седемдневно писмено предизвестие до "Мобилтел" АД след заплащане на всички дължими суми. Въпроса ми е къде и как да си потърся правата без конфликти а компетентно и лоялно обслужване. Благодаря.

Виолета Костадинова - 11-01-2013 г. 22:06:24

Моя случай е следния:Оператор на Виваком ми предложи пренос на мобилния ми номер,който е кам М-тел,като нямало да далжа неостойка вапреки,че договорат ми не е изтекал кам момента.След като ми дадоха тяхна карта ми обясниха,че парво ще ми се обадят от М-тел,а след това и от Вивател за да я активирам.До тук всичко е окей,а ето я и веселата част,обаждане от М-тел така или иначе не получих в срока от трите дни в които се састоя преноса,защото точно след толкова ми се обадиха да активирам вивателската карта.Но след около половин месец разбирам,че имам някаква наказателна лихва кам М-тел,като най-странното в цялата тая ситуация е,че аз като далгогодишен и лоялен техен клиент не бях оведомена в ония момент на пренос.И още по-странното е,че след като получих фактура в нея се назоваваше "задалжения за предишни периоди с вкл.ддс,включва стойноста на фактурите с изтекал срок за плашане към момента на издаване на настоящата фактура!" Ако наистина далжа неостойка за предсрочно прекратен договор,защо не се опоменава точно

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg