EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Пренасищане от колективно пазаруване

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пренасищане от колективно пазаруване

mail16:20 | 15.03.2012прегледи 669 коментарикоментари 0


В последните месеци се забелязва тенденция на намаляване броя на сайтовете за колективно пазаруване. Едни напуснаха „пазара на промоции“, а други бяха погълнати от по-големи играчи и в момента част от тях притежават няколко сайта, в които промотират едни и същи сделки.
Как се отрази това на пазара?
Мотото „Търсенето определя предлагането“ важи с пълна сила в случая. През последната година и половина, откакто съществува колективното пазаруване в България, почти ежеседмично се появяваха нови и нови сайтове за промоции. Разчитайки на неразработената до момента пазарна ниша, част от предприемачите не обмислиха добре стратегиите си и с набързо изработени интернет портали „атакуваха“ пазара.
Появиха се сайтове с почти еднотипен дизайн, които трудно биха изградили собствен имидж. Обезличването се породи и от факта, че много портали предлагаха едновременно едни и същи оферти, от едни и същи търговци, и в този случай за потребителите не би имало значение от кой сайт правят своите покупки.
Това „отвори очите“ на големите играчи и те предприеха стратегия на поглъщане на по-малките на пазара. По този начин, чрез още 2-3 сайта, освен основния, те си осигуряват рекламиране на ваучерите на няколко места и съответно биха привлякли повече клиенти.
Не бихме могли да кажем доколко това е разумно, при положение, че вече имат изграден бранд, но въпреки това примерите за тези сливания стават все повече.
Постепенно започна намаляване на разнообразието на предлаганите сделки – предлагат се едни и същи сделки от различни сайтове, и с по-дълъг период на валидност на офертата.
Отпадналите от пазара сайтове тихомълком го напуснаха. На интернет страниците им се появяват различни съобщения, от които не става съвсем ясно причината за спирането. Някои от тях се надяват отново да са он-лайн, други благодарят на потребителите си за доверието.
В социалната мрежа Фейсбук активността на част от тези страници продължава, най-вече на тези, които са били придобити от други портали. На потребителите, обаче, би им било трудно да направят разликата докато не стигнат в края на сайта, където пише, че това е услуга на съответната фирма.
Какво да очакваме?
Конкретна и 100% сигурна прогноза едва ли бихме могли да направим, но се очаква в близките месеци и други от порталите да отпаднат от пазара под натиска на големите играчи, които вече са се наложили.
След година и половина колективно пазаруване в България и голям брой отпаднали сайтове, предприемачите би трябвало вече да са наясно, че една на пръв поглед лесна за реализация бизнес идея коства много усилия. Запазването на пазарните позиции и привличането на нови потребители са неразривно свързани с въвеждане на иновации и внимателен подбор на офертите.
Порталите биха могли да предлагат и различни допълнителни бонуси за своите клиенти, като по този начин да се стимулира лоялността към бранда. Такива бонуси могат да бъдат – допълнителен процент отстъпка, бонус за определен брой закупени ваучери, възможност за тестване на ексклузивни продукти и услуги от най-лоялните потребители и редица други.
Какво ще предприемат сайтовете за колективно пазаруване предстои да разберем съвсем скоро. Предвид наближаващия летен сезон очакваме атрактивни сделки за почивки в страната и чужбина.
източник:Максим Томов - Директор «Бизнес развитие» в «Моите сделки» www.moitesdelki.bg.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg