EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

През май първият водороден автобус у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

През май първият водороден автобус у нас

mail10:05 | 14.03.2019прегледи 647 коментарикоментари 0


Първият водороден автобус тръгва в България през май, съобщи зам.-министърът на транспорта Ангел Попов, който участва в дискусия посветена на хидрогенните горива. Той обясни, че усилено се работи по промяна на законодателството, за да започне изграждането на водородни зарядни станции по основните магистрали. Автобусът ще е за градско движение, цената му е с около 10-15% по-висока от тази за  обикновения автобус.

Първата водородна зарядна станция ще бъде факт до 2 години, тя ще се намира в бургаското пристанище и ще предназначена за кораби, чиито двигатели работят с хидрогенно гориво. Амбицията на Министерството на транспорта е до 2030 г. у нас да се изградят още 3 зарядни станции за водород - в София, Стара Загора и Русе, като изискването е те да са на 200 км. една от друга, за да бъдат ефективни.

Министерството на транспорта работи и върху идеята за закупуване на водородни влакове, които вече доказаха своята сигурност и ефективност в Германия, Франция и Италия, съобщи БНТ. Прогнозата за зам.министъра е , че след 3 години можем да се надяваме, че и у нас ще бъде доставен такъв влак. В момента влак с водороден двигател може да измине 1000 км. без зареждане само с 90 литра гориво.

До две години в Бургас ще бъде изградената първата водородна станция в България. Тя ще зарежда освен кораби и автомобили, обяви още зам.-министърът на транспорта Ангел Попов. До 2030 г. на разстояние от 200 км една от други ще бъдат построени три станции – по една в Стара Загора, София и Русе. В момента няма нито една зарядна станция в страната, а водородните технологии навлизат все по-усилено в ежедневието в страните от Скандинавието. По думите му за БДЖ технологията няма да е достижима поне още три години, защото заводите са запълнили капацитета си за производство. Едва след този период е възможно дизелът в железниците да бъде заместен от алтернативното гориво. Транспортното министерство освен част от необходимата инфраструктура ще подготви и законодателни промени, които да подпомогнат навлизането на технологията и у нас. До два месеца тестово ще бъде пуснат и водороден автобус по улиците на Пловдив.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg