EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Пазарът на вафли – 75 млн.лв.!

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пазарът на вафли – 75 млн.лв.!

mail16:30 | 17.12.2010прегледи 6177 коментарикоментари 0


Progressive.com
Пазарът на тунквани вафли е традиционно силен и добре развит в България. Той възлиза на 74,5 млн. лв. и заема над 60% от общия пазар на импулсни шоколадови десерти и вафли (според агенцията за пазарни проучвания Nielsen). Този пазар се характеризира с голяма наситеност както на производители, така и на продукти, поради което е силно конкурентен.
„Според нас пазарът на вафли като обем е близко да своя връх. Усилията на производителите са насочени преди всичко към преразпределение между отделните марки. Друга тенденция е разширяване асортимента на предлаганите марки, която, от
една страна, е в посока създаване на нови вкусове, а от друга – в предлагане на различни разфасовки на вече съществуващи продукти. Стоките са бързо оборотни и с относително ниска цена, а за утвърждаването на нова марка, за запазване и увеличаване на пазарния дял на съществуващите марки се изисква наличието на значителни средства, които особено в период на криза не всеки може да си позволи. Ето защо дистрибуцията е ключов фактор за успех в категорията”, казват от „Кармела 2000”, един от големите производители.
„Ниският сегмент, в който се намира този продукт, от своя страна не дава особена възможност за каквато и да било подкрепа в категорията. Пазарът е хаотичен, а борбата е насочена изцяло върху фактора цена. Търсенето на най-ниската такава води до минимизиране маржа на печалба и до невъзможност за допълнителни инвестиции, а за достигането на този резултат (най-ниска цена) се налага да се заместват суровини или да се преразпределят финансови резултати в други групи продукти, които да поемат част от ценовата тежест. Ние сме избрали втория вариант като единствен честен начин за комуникация с потребителя..”, казва Георги Илиев, мениджър „Вътрешни пазари” в „Захарни заводи” – Горна Оряховица.
Потребителите
„Търсенето на тези продукти е насочено предимно към наложилите се на пазара български продукти. Поради голямото разнообразие и засилената конкуренция сравнително трудно се налагат нови продукти. Наблюдава се сезонност в потреблението -през лятото се увеличава делът на вафлите без глазура за сметка на шоколадовите, през зимните месеци се наблюдава обратната тенденция. Двата основни фактора, които влияят върху поведението на потребителите, са качеството и цената. От изключително голямо значение е постигането на перфектен баланс между тези две величини”, казва Георги Войчев, директор на отдел „Продажби” в „Ден и нощ” ООД.
Ето продуктова гама на някои от големите производители.
На българския пазар фирмата„Ден и нощ” ООД присъства с 15 артикула под марката „Боровец”. Най- разпознаваеми от потребителите са шоколадова вафла „Боровец” (50 г), вафли „Боровец” в пакет с 4 бр., както и вафли „Боровец” в кутия с 21 бр. Напоследък все по-висок пазарен дял печелят вафла „Боровец с портокалови корички” и „Боровец с фъстъчени ядки”. Всички продукти са позиционирани в средния ценови сегмент.
„Захарни заводи” – Горна Оряховица присъства в категорията с вафли „Чайка” и „Етър”, които също са позиционирани в средния ценови сегмент. „Чайка” фигурират в няколко разфасовки. Другият представител е вафла „Етър” в два варианта – обикновена и тунквана вафла. „И двата варианта са разработени в класическия вкус капучино, с който тази вафла да отговори на очакванията на потребителите да я приемат заедно със следобедното кафе”, казва Георги Илиев, мениджър „Вътрешни пазари” в компанията. Семейното предложение от този бранд са обикновени вафли с крем какао (310 г).
„Кармела 2000” присъства на пазара на вафли с няколко бранда – Family, Сhoco Family и „Кармела и приятели”. Най-популярната марка са мини вафли Family. Те се продават в 7 вкуса – какао, ванилия, лешник, шоколад, портокал, лимон и мента – едно новаторство на пазара, използвано при производството на традиционен продукт; Сhoco Family – единично опаковани шоколадови вафли с 5 различни плодови вкуса – банан, ягода, портокал, какао и ванилия; обикновени вафли под бранда „Кармела и приятели” в 4 вкуса – какао, кокос, ягода и лимон.
„Крафт Фуудс”, компанията присъства на пазара с марките „Морени” и „Свежест”. „Морени с фъстъци” е една от най-предпочитаните на пазара, а през последните години се появи и вариант без фъстъци – „Морени с бисквитки” и „Морени Stixx”. Вафли Морени се тункват с истински шоколад с високо съдържание на какао. „Морени с фъстъци” е безспорен лидер в сегмента на вафлите с ядки, които заемат около 20% от пазара (по данни на Nielsen за периода август-септември 2010 г.). През тази година компанията лансира на пазара популярната в близкото минало вафла „Свежест” с лимонов вкус.
„Нестле България” представя марката„МУРА” – аериран пълнеж и млечен шоколад са основните характеристики на продуктите, насочени са към широк кръг потребители, но основният фокус са млади хора със средни доходи - студенти и млади работещи, които търсят нещо сладко за засищане на глада в движение. Това е категория, която е много чувствителна към промяна в цената на продукта. Ето защо, в условията на криза, често се провеждат консуматорски промоции, преобладаващият тип е т.нар. „ безплатен % повече продукт” или „две на специална цена”. Тази година бяха лансирани две нови лимитирани издания – „МУРА Кокос” и „МУРА Choco Dreams”. /със значителни съкращения/

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg