EUR 1.9558
USD 1.6711
CHF 2.0898
GBP 2.2931
CNY 2.3301
you tube
mobile version

Още 517 млн.лв. за два жп проекта по ПВУ получаваме

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Още 517 млн.лв. за два жп проекта по ПВУ получаваме

mail15:05 | 07.07.2025прегледи 102 коментарикоментари 0


През март предложихме три нови инвестиции в жп сектора по Плана
за възстановяване и устойчивост, две от които са одобрени. България
получава допълнителни 517 млн. лева по плана за жп проекти.

Това
каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и
съобщенията Гроздан Караджов на брифинг.

Първата инвестиция е за доставка на специализирана
високотехнологична механизация за наблюдение,
поддръжка и
възстановяване на релсовия път и контактната мрежа на стойност 195
млн. лева.

Проектът включва доставката на 46 специализирани
машини от различен тип.
„Тази техника е изключително важна,
защото освен поддръжката на жп линиите, които се изграждат за
скорости от 160 км/ч., тя гарантира намаляване на времето за
отстраняване на аварии и по-голяма безопасност“, подчерта
Караджов.

Според него по този начин ще бъде повишена
прецизността и бързината на ремонтите и поддръжката на железния
път и контактната мрежа.

Вторият одобрен проект по ПВУ включва рехабилитация на жп
участъците Русе Разпределителна – Ястребово и Висока поляна –
Плиска,
които са част от направлението Русе – Каспичан, както и
обновяване на гарите Хитрино, Плиска, Разград и Своге.

„Близо 52 км
железопътна линия и 4 гарови комплекса ще бъдат модернизирани с
инвестиция от 162 млн. лв. Жп линията от Русе до Каспичан е най-
кратката връзка за товарния трафик между Черно море и река Дунав“,
посочи вицепремиерът и обясни, че се очаква до края на годината
всички дейности да бъдат завършени.

„Одобрени са и допълнителни 160 млн. лева за нови влакове, като
сумата за нов подвижен състав става 825 млн. лв.“, заяви още
Караджов. Той подчерта, че Планът за възстановяване и устойчивост
не е само механизъм за финансиране, а инвестиции срещу реформи.

„Фактът, че България успя да защити това допълнително
финансиране, е ясен знак за доверието на ЕК и за
признанието, че страната ни изпълнява поетите ангажименти в
транспортния сектор“, каза вицепремиерът Караджов.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg