EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Нужна е коалиция срещу пакета "Макрон"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нужна е коалиция срещу пакета "Макрон"

mail12:12 | 14.01.2019прегледи 643 коментарикоментари 0


Спечелихме една много малка междинна битка сгласуването в четвъртък, като просто отложихме вземането на решение на ниво комисия. Но ако някой смята, че мачът за Пакета „Мобилност“ е приключен, се лъже“. Това заяви Петър Курумбашев, член на Делецията на българските социалисти в ЕП, в тв интервю. “Имаме една практика непрекъснато да отчитаме победи, без да са се случили или просто защото искаме да се снимаме и покажем – но всъщност направихме просто едно отлагане на срещата”, каза Курумбашев. 

Той допълни, че предложенията, изготвени съвместно от неговия офис и Постоянното представителство на България в Брюксел, са били подкрепени от много негови колеги от Централна и Източна Европа и почти всички български евродепутати – 15 гласа „за“ и 30 „против“. „Т.е. ние губим при тези гласувания с 2:1. Факт е, че не минаха и основните предложения. Факт е, че и най-неприятното за нас предложение, а именно - да се прилага Директивата за командироването на работници от ден 1 - го спечелихме с 24 на 22 гласа при един въздържал се“, поясни Курумбашев.

„Два пъти, така да се каже, спасяваме дузпите - един път през месец юли в пленарна зала, втори път - в четвъртък в транспортната комисия. Но не може непрекъснато да лежим на терена и да чакаме съдията да свири края на мача и да се поздравим с едно щастливо нула на нула.“

„Трябва да направим коалиция от държави единомишленици. Срещу нас стои една много сериозна коалиция от държави- т.нар. "Пътен алианс", в който влизат страни като Германия и Франция, които са незаобиколим фактор в ЕС. Така, както го има този съюз, ние трябва да направим същото и това е моят съвет към правителството. Не само да гледаме какво прави т.нар. "Пътен алианс", а просто да направим наша коалиция. Съвсем спокойно в основата на този съюз могат да бъдат Полша, Румъния и България, а в него да бъдат включени поне още 8-9 държави - като Финландия, Испания, Португалия, Ирландия, държавите от Централна и Източна Европа. 

Оттук нататък решението дали тази тема влиза в пленарна зала на Европейския парламент е в ръцете на т.нар. Председателски съвет (той включва председателя на Европейския парламент и председателите на политическите групи). Въпросният съвет ще заседава този четвъртък, но не е ясно дали тази тема ще бъде част от дневния му ред, или не.“

На 14 януари вечерта Европейският парламент ще обсъди необходимите промени в правилата за използването на наети товарни автомобили. В доклада се отбелязва, че в ЕС около 1,6 милиона души работят в превоза на пътници и товари. Европейското законодателство за използването на товарни автомобили, наети без шофьори, не е променяно от 25 години. ЕК предлага да отпадне възможността държавите в ЕС да ограничават използването на наети товарни превозни средства. Комисията предлага да се разреши използването в една държава от ЕС на превозни средства, наети от дружества, регистрирани в друга държава от Общността, ако превозните средства са регистрирани или пуснати в движение законосъобразно. Друго предложение е да се позволи използването на превозни средства, наети в друга държава от ЕС, най-малко за 4 месеца в рамките на календарната година.

ЕП е на друго мнение - заради различния размер на данъците в отделните държави от ЕС следва да има възможност за ограничаване на времето за дейност на наетите товарни превозни средства в чужда страна. Докладващият евродепутат предлага да може да се ограничава броят на използваните в чужбина наети камиони до 25% от автопарка на наемателя. На 17 януари ЕП ще обсъди въпроса за разликите между държавите в ЕС - т. нар. „променлива геометрия“; „Европа на различни скорости“; „първа и втора класа членство в ЕС“. Предвижда се в резолюцията да залегне призив за прекратяване на възможността за изключения от общностното законодателство за някои държави от ЕС, или за прилагането на отделен политически или икономически подход.

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg