EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Нови коли в България: спад на продажбите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови коли в България: спад на продажбите

mail10:10 | 11.03.2011прегледи 930 коментарикоментари 0


Близо 100 нови автомобила по-малко са продадени през февруари в сравнение с първия месец на годината, отчитат от Асоциацията на автомобилните производители /ААП/. През януари са продадени 1464 нови коли, а през февруари едва 1358, сочи статистиката. Общият брой на продадените нови коли за първите два месеца на годината е 2822. За сравнение през същия период на 2010 г. у нас са били продадени едва 2478 нови автомобила. Най-голям брой продадени автомобили отчитат представителите на Порше БГ, като с марката Volkswagen са били изтъргувани 369 нови возила. На второ място е марката Toyota с 270 продадени коли, следват Ford - 241, Dacia - 240, Peugeot - 200, Škoda - 189, Citroën - 147 и др. С нулеви продажби за периода се отчитат марките Saab, Lancia, Isuzu, ГАЗ, Dodge, Chrysler и Cadillac. За януари и февруари са продадени 46 нови мотоциклета, от които 28 са с марката Peugeot. Продадени са и 147 нови автобуси и камиони, като най-голям дял от продажбите има марката Mercedes - 56, 4%. Спад в продажбата на нови автомобили се отчита и в световен мащаб. Миналогодишният световен лидер Китай, който регистрира за 2010 г. рекордните над 18 милиона продадени нови автомобила, през февруари 2011 г. отбелязва спад в продажбите. Като причината се сочат отпадналите правителствени стимули и многото празнични дни покрай настъпването на китайската Нова година. В САЩ обаче автопазарът през февруари е постигнал ръст с 27% в сравнение със същия период на 2010 г., като продажбите за изминалия месец са били 993 535 броя нови автомобила. Лидер в американския автопазар остава General Motors с продадени над 207 хиляди автомобила. Ръстът на автопазара в САЩ се обяснява с подобряване на икономическия климат, достъпните автокредити и излизането на пазара на новаторски модели автомобили. В Европа ситуацията на автопазара е променлива. Италия и Испания продължават да са в криза. В Германия през февруари са регистрирани продажби на 224 550 нови коли, от които 152 800 са немско производство. Според прогнози на експерти в бранша - през 2011 г. автопазарът в Германия ще достигне минимален ръст в продажбите с над 3 милиона броя изтъргувани нови автомобила.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg