EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Модни тенденции в бяло

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Модни тенденции в бяло

mail11:45 | 13.09.2012прегледи 625 коментарикоментари 0


Новата мода в бялото вино се нарича грюнер велтлинер. Малко информация за този сорт с трудно произносимо име. Единият му родител е траминерът, а другият не може да се причисли към никой от познатите досега сортове и затова е наречен на градчето в австрийската провинция Бургенланд, където са намерени следи от него - Санкт Георген. Към момента грюнер велтлинерът е флагманският кораб на Австрия, засаждан на повече от една трета от лозарските площи на страната. Най-много лозя с грюнер има в региона на Долна Австрия, но се среща също така и в Бургенланд, и около Виена.
Дълги години, в съгласие с тогавашните моди и порядки, грюнерът е сбутван в ъгъла на безличните и кисели вина, където впрочем доста време компания там му е правил и ризлингът.
Българското участие в модата „грюнер велтлинер” се оформя от както от пазарни, така и от производствени фактори, като вторите са ако не по-важни, то поне по-радостни. Познатият на българския пазар с вината, които прави в Австралия енолог Александър Велянов стои зад първия български грюнер велтлинер - Alindra. Гроздето за него идва от малко лозе в Северозападна България, в близост до пещерата Магура, засадено преди пет години и се очаква скоро да бъде на пазара.
Пазарно участие на Австрия у нас има още от 2004 година. Миниатюрният пазарен дял в продължение на седем години се държеше от три фирми, които работят с портфолио на високо качествено и ценово ниво. С малки стъпки и упорита работа, без дори да предполагат за евентуалното й зараждане, те подготвиха българският ценител за идващата мода и днес той познава до някаква степен грюнер велтлинера.
Модата беше затвърдена, когато в началото на 2012 година с внос на грюнер се захванаха някои от най-пазарно ориентираните вносители, а също така и собственици на ресторанти в търсене на по-екзотично „вино на къщата”. Вината са непретенциозни, симпатични и атрактивни, с цени около 14 лева, с което се явяват идеалните вестители на една нова мода. Това е и ценовото ниво, под което не бива да се пада при един грюнер; оттам надолу качеството на вината не би оправдало усилията за вноса им.
Цялата статия можете да прочете в ДиВино.
 


Тагове: бяло вино, мода
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4165