EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Мините бойкотират БДЖ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мините бойкотират БДЖ

mail13:45 | 08.05.2014прегледи 1341 коментарикоментари 0


Компания, свързана с Христо Ковачки, е подала искане за лиценз за жп превозвач. Документите на "ТБД - Товарни превози" са подадени на 20-и март, съобщи БНР. Едноличен собственик на капитала на "ТБД - Товарни превози" е ТЕЦ "Бобов дол". Мините в Бобов дол разполагат с близо 345 вагона.  Най-вероятно това ще бъде подвижният състав, който ще използва компанията "ТБД-Товарни превози", като фирмата планира и покупката на нови локомотиви, пише "Труд".Освен БДЖ в момента товарни превози извършват и три частни компании. Лицензите за жп превозвачи са 11 на брой. Бившият министър на транспорта Ивайло Московски прогнозира в интервю за предаването "Преди всички", че в "БДЖ-Товарни превози" ще има съкращения. По думите му лицензирането на товарен превозвач се изпълнява по определени критерии: Това са европейски директиви и не може с държавни регулаторни методи да ограничаваме кой ще получи лиценз или не. Това дали парламентът тук ще се събира, за да взима решение на експертно ниво, или да се опитваме да мачкаме частните превозвачи, ми е ясно като идея на БСП, но това няма да се случи.
Според Петър Мутафчиев, също бивш транспортен министър, лицензите за жп превозвачи не зависят само от процедурата и критериите: Комплексен е въпросът. Не е само до това, че виждате ли, по-лесно може да се вземе лиценз. Трябва да се погледне в тази посока от Народното събрание, от експертите в Министерството на транспорта по отношение на самата политика на БДЖ по отношение на тарифите.
Един от големите товародатели - мините, ясно дава заявка, че не желае да работи с БДЖ „Товарни превози” и ще изпълнява сам, чрез свое предприятие превозите на въглища. Чувам, че е закупена компания, която има лиценз, което още повече ще улесни по-бързата смяна на превозвача. Това каза още Петър Мутафчиев, в предаването. Като основни причини за това Мутафчиев посочи липсата на гъвкава политика на дружеството „Товарни превози” спрямо своите клиенти.„От друга страна, трябва да помислим и върху това лесно ли се дават лицензи за железопътен превозвач”, допълни той.
Мутафчиев припомни, че през 2007 г. е изготвена краткосрочна програма за развитие на железниците, която е трябвало да стабилизира компанията и да даде ясна перспектива за развитието й. „Тогава ясно и категорично всеки един си пое ангажимента - държавата какви средства ще осигури на железницата, съответно мениджмънтът какви ангажименти ще поеме за разширяване на пазарите, за да може да се постигне една стабилност в жп транспорта. В посочените десет точки ясно е казано, че ако не се изпълнят всички тези действия, консултирани с водещи европейски фирми и заимствани от опита на железопътните предприятия в Европейския съюз, ще се закъса с изплащането на кредити, железницата ще изгуби кредитен рейтинг, ще продължи закриваното на линиите и ще се губят клиенти. За съжаление в края на 2009 г. тази програма беше зачертана и беше предложена нова”, каза още Мутафчиев.
 


Тагове: мини, БДЖ
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg