EUR 1.9558
USD 1.6711
CHF 2.0898
GBP 2.2931
CNY 2.3301
you tube
mobile version

Мездра-Ботевград - за и против пускането му

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Мездра-Ботевград - за и против пускането му

mail18:55 | 03.07.2025прегледи 101 коментарикоментари 0


За 4 месеца по пътя Мездра – Ботевград се свърши работа за 2 години. Това каза пред медии министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов. Той провери на място създадената организация на движение по трасето след възстановяване на трафика по него с цел облекчаване на придвижването в региона.

В проверката участваха началникът на ДНСК инж. Лиляна Петрова, инж. Стоян Николов – член на Управителния съвет на АПИ, народният представител Росица Кирова, областният управител на Враца Николай Николов и кметът на Мездра Иван Аспарухов.

Вече е издаден Акт 16 за Лот 2 Мездра – Люти дол от пътя Мездра - Ботевград, информира министърът. И допълни, че от удобството да се движат по него в посока Враца отново се възползват много автомобили, след като движението вече е пуснато.

Регионалният министър благодари на екипа на Агенция „Пътна инфраструктура“ и на строителите, че са спазили ангажимента за осигуряване на проходимост по трасето. Той обърна внимание, че строителството продължава, но отбеляза, че от днес приключва кошмарът на път I-3, който се ползваше като обходен маршрут от тежкотоварните автомобили.

Всички дейности в останалата част от пътя продължават със същите усилия, за да може в края на годината да има още по-голям напредък в строителството на пътя между Ботевград и Мездра, допълни Иван Иванов.

В отговор на въпрос за сроковете за завършване на цялото трасе министър Иванов посочи, че зависят от това как ще бъдат решени свлачищата между Мездра и Ботевград, участъците от Монтана в посока Видин и осигуряването на финансиране. И напомни, че на лот 1 има свлачища, за част от които има проектни решения, а за другите се работи. Правят се тежки геоложки проучвания и укрепването им ще започне след издаване на разрешение за строеж. Безопасността на пътуващите е най-важна, заяви той. И напомни, че от негови предшественици са подписвани анекси, които са оскъпили проекта много.

Пускането на движение на незавършеното пътно трасе Мездра-Ботевград представлява непосредствена заплаха за собствеността, здравето и живота на участниците в движението, съобщи Институтът за пътна безопасност (ИПБ). Според тях съществуват предпоставки за възникване на тежки пътнотранспортни произшествия.

При извършения от тях оглед са установени редица дефицити на безопасност, сред които, че хоризонталната и вертикалната пътна сигнализация не са напълно завършени; има опасни обезопасителни съоръжения, като мантинели, парапети и др.; не са завършени  отбивки и обслужваща инфраструктура; незавършена е дренажната система; липсва на одит по пътна безопасност преди отварянето на пътя. 

„Напомняме, че преди няколко години, при сходна ситуация, министър Иван Шишков пусна в експлоатация 7,5 километрова отсечка от този път, която не бе напълно завършена. В резултат на това за кратък период настъпиха множество катастрофи, включително с фатален изход, поради което движението в последствие бе спряно по спешност по настояване на „Пътна полиция“.

Повторението на този подход би било не само грешка, но и проява на безотговорност спрямо безопасността на гражданите. Пускането на движението може да се определи като политическо решение поради което отговорните държавни институции не биха имали смелост да се противопоставят“, се посочва в публикацията.

От ИПБ препоръчват да не се пуска в експлоатация трасето Ботевград – Мездра преди да се завършат всички строително-монтажни дейности по пътя и прилежащите му съоръжения, обезпечаване на пълна сигнализация и маркировка съгласно нормативните изисквания и извършване на независим одит по пътна безопасност от компетентни експерти.

Екип на Института за пътна безопасност извърши оглед на пътя Ботевград-Мездра във връзка с пътната безопасност на участъците, предназначени за отваряне и допускане на движение на обществен трафик.
Към настоящия момент пътният участък от трасето Ботевград – Мездра не е завършен и не отговаря на изискванията за безопасна експлоатация. По време на огледа установихме редица дефицити на безопасност, сред които:

• Хоризонталната и вертикалната пътна сигнализация не са напълно завършени.
• Опасни обезопасителни съоръжения (т.е. мантинели, парапети и др.).
• Незавършени отбивки и обслужваща инфраструктура.
• Незавършена дренажна система.
• Липса на одит по пътна безопасност преди отварянето за обществен трафикопоток.

В тази връзка Институтът силно препоръчва да не се допуска пускането в експлоатация на трасето Ботевград – Мездра, преди:

1. Завършване на всички строително-монтажни дейности по пътя и прилежащите му
съоръжения;
2. Обезпечаване на пълна сигнализация и маркировка съгласно нормативните изисквания;
3. Извършване на независим одит по пътна безопасност от компетентни експерти.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg