EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Магистралите-приоритет на кабинета през втората година

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Магистралите-приоритет на кабинета през втората година

mail17:21 | 05.08.2010прегледи 732 коментарикоментари 0


Фокусът в инфраструктурната политика през следващата година продължава да е строителството на магистралите "Тракия", "Марица" и "Люлин". Това е записано в отчет на Министерския съвет за една година работа на министрите, разпространен от правителствената пресслужба.
Задачата, която си поставя правителството през следващата година, е да се достигне 50 на сто договорени средства и 15 на сто изпълнение на ОП "Транспорт" за пътища. В изпълнение на тази цел още от октомври 2010 г. е предвиден поетапния старт на нови седем отсечки, финансирани от ОП "Транспорт" - 2 лота от АМ "Струма", два лота от АМ "Марица" и пътищата Кърджали-Подкова, Мездра-Ботевград и Софийски околовръстен път-Гара Яна.
По отношение на ОП "Регионално развитие" /ОПРР/ целта е да се достигне резултат от 60 на сто договорени средства и 20 на сто разплатени. Ще продължи да се работи по обновяване на сградния фонд чрез отпускане на европейски средства за тази цел.
Във водния сектор плановете на правителството предвиждат подготовка на изграждането на три язовира и подобряване на водните съоръжения.
Сред приоритетите на правителството пред втората година от мандата му в областта на транспорта са ускорено изграждане, поддържане и модернизация на транспортната инфраструктура и създаване на условия за ефективно противодействие на нелоялната
конкуренция и предотвратяване на корупционните практики в сферата на транспорта.
Други цели на кабинета в областта на транспорта за следващата една година са възстановяване на доверието на европейските ни партньори към страната и размразяване на спряното европейско финансиране, повишаване нивото на
безопасността, сигурността и качеството на предоставяните транспортни услуги, достъпността и регионалната обвързаност и въвеждането на нови технологии.
С ясната представа за натрупаните дългогодишни проблеми правителството предприе действия за модернизиране на инфраструктурата на страната, пише в отчета а кабинета. Първите стъпки бяха да се подготвят законодателни промени за реализиране на приоритетни инфраструктурни проекти и за засилване контрола върху тях.
Сред тях са промените в Закона за пътищата, с които пътната агенция премина под управлението на МРРБ. С промените в Закона за държавната собственост се осигури баланс между държавния и частния интерес при отчуждаването на собствеността. В ход са съгласувателни процедури за промени в Закона за управление на етажната собственост и Закона за гражданската регистрация. За да бъде спряна порочната практика да се подписват финансово необезпечени договори, бяха въведени нови процедури за поемане на задължения и извършване на разходи в инвестиционните
дейности. Така МРРБ ще поема само финансово обезпечени задължения и въвежда строг контролен механизъм за извършване на капиталови разходи. За да се подобри комуникацията с бизнеса, беше създаден Консултативен съвет към министъра на регионалното развитие. Приета беше Програма за изпълнение на Стратегията за
децентрализация за периода 2010-2013 г.
През отчетния период търговете по магистрала "Тракия" бяха приключени при максимално ниска цена и при прозрачни процедури.
Многократно беше ускорена работата по магистрала "Люлин" и към момента тя е завършена на 62 на сто; по Оперативна програма "Транспорт" са договорени 150 млн. евро; разплатени са задължения към бизнеса приблизително за 190 млн.лв.; петкратно
се е ускорило договарянето по ОП "Регионално развитие" и десетократно разплащането; предоговорени са 40 договора, спрени са 6 проекта и 56 предоставени на прокуратурата.
Въведени са нови правила за търгове и нови договори за текущ ремонт и поддръжка за четири години, съгласувани със строителния бранш.
Няма заплаха за спиране на европейските средства по ОП "Регионално развитие", пише в отчета. Европейската комисия размрази плащания по програма ФАР за 33.4 млн. евро и даде първата положителна оценка за съответствие на ОПРР. Премахна се голямото забавяне на плащанията по проекти и се увеличи размера на авансовите плащания.
Тежката ситуация наложи свиване на всички разходи, предоговаряне и спиране на действащи договори, пише в отчета. 
Равносметката за една година показва спестени 140 млн. лв., половината от тях от бюджета на МРРБ, а от провеждането на честни и прозрачни търгове - 250 млн. лв. По споразумението между МРРБ, МФ и Камарата на строителите вече са разплатени 147 млн. лв. на бизнеса. Към момента изчистването на стари задължения продължава чрез механизма с Българската банка за развитие.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg