EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Леденото вино жертва на фалшификации

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Леденото вино жертва на фалшификации

mail09:30 | 19.01.2011прегледи 966 коментарикоментари 0


Фалшифицирането, майката Природа и икономиката причиниха погром за производителите на ледено вино (айсвайн - eiswein), като произведените количествата намаляха, а цените на сладкото вино, създадено от германците и усъвършенствано от канадците, се повишиха, предаде Ройтерс.
"Тази година количеството ледено вино ще бъде под средното(...) Не са много винарите, които поемат риска", отбеляза управляващият директор на Deutsche Weininstitut в Майнц Моника Ройле. Тя добави, че цялата винена реколта в Германия за 2010 година е била по-ниска от средната.
Винарните в Канада и Виненият съвет на Онтарио са намалили производството на десертното вино, но производителите посочват, че проблемът не е в количеството или качеството на реколтата през 2010 година, а в свръхпредлагането и конкуренцията на фалшивото ледено вино.
Айсвайн, както е известно в Германия и Австрия, се произвежда по традиция от грозде, брано посред зима. Чака се температурите да спаднат под нулата, за да се обере гроздето, което е концентрирало захарта си, като резултатът е наситен аромат и вино почти като нектар.
Съществува обаче рискът гроздето да загние, докато престоява толкова дълго на лозата. Цената на традиционно произведеното ледено вино може да бъде 50 долара или повече за половин бутилка.
"Продажбите на луксозни стоки спадат най-напред при икономическа криза", отбелязва Дебора Прат от Inniskillin, един от най-големите канадски производители на ледено вино, който пусна на пазара по-малки бутилки заради трудните икономически условия.
Директорът на канадската асоциация на винопроизводителите Бил Рос посочи, че фалшиво ледено вино, особено от Китай, е заляло пазара.
Измамите варират от обирането на гроздето по-рано и затварянето му във фризери до използването на сок от ледено вино от канадски производители, който не отговаря на стандартите, или пък бутилирането на нискокачествено, сладко вино, към което е прибавена захар и малко оцветители за храни, плюс фалшиви етикети на известни производители.
Винарите се надяват, че провеждащият се този месец в Канада фестивал на леденото вино ще насърчи продажбите. Очаква се около 10 000 души да посетят винарните в Онтарио до края на месеца.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg