EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кризата и общината свиха пазара на външна реклама

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кризата и общината свиха пазара на външна реклама

mail16:20 | 05.08.2010прегледи 1690 коментарикоментари 0


Пазарът на външна реклама в София през това лято е достигнал дъното, твърдят собственици на агенции, съобщи в. Пари. Много от билбордовете по бул. "Цариградско шосе" са празни от едната си страна, а има и такива, на които от двете страни с опънати бели платна или реклами на агенциите, които ги отдават под наем. Ситуацията е подобна и по другите основни булеварди в столицата.
"Спадът в приходите е между 35 и 50% в сравнение с миналата година", каза за в. "Пари" председателят на Националната асоциация за външна реклама Христо Гюрковски. Според него кризата е най-важният фактор, довел до този срив.

Сезон и общински номера


От бранша твърдят, че август традиционно е най-слабият месец на outdoor пазара в София. Заради отпускарския сезон липсата на реклама в столицата се компенсирала с по-засилена активност по Черноморието. Тази година обаче била изключение от "правилото".
Освен сезонния спад обаче браншът понесе и друг удар. От общината твърдяха, че след като стартират конкурсите за отдаване под наем на общински терени за разполагане на билбордове, ще започне премахването на тези, които не са в схемата, одобрена от дирекция "Архитектура и градоустройство". Кметството е определило 1240 места за разполагане на рекламни елементи, което е изплашило част от клиентите. Те не искат да подписват дългосрочни договори, защото не са сигурни, че като си платят за 2 седмици или за месец, за да имат отстъпка, билбордът ще оцелее.

Сагата- в съда

Конкурсите - за елементи до 4 кв. м и до 12 кв. м не стартираха в края на юни, както беше планирано, заради обжалването на "Вал" АГ-Берлин - собственик на "Вал София" ЕООД. Дружеството, регистрирано в София, има 210 реклами на спирки в столицата. Причината според жалбоподателите е, че се дава предимство на български фирми пред чуждите. Така не е ясно кога ще стартират конкурсите и съответно кога ще започне премахването на част от сегашните билбордове. Дотогава бъдещето на бранша в София ще остане неясно.
Въпреки че много от агенциите имат празни билбордове, почти всички от тях редовно си плащали наемите на общината - между 350 и 400 лв. на билборд в зависимост от зоната на разполагане и за т.нар. ракети по тротоарите - между 150 и 180 лв. на месец. Така от общината смятат, че през тази година ще съберат планираните 1.5 млн. лв. от рекламна дейност. Кметството обаче няма да може да си увеличи скоро приходите по това перо, точно защото конкурсите все още дори не са стартирали, а в тях бяха заложени минимални цени, които да гарантират приходи от поне 5.3 млн. лв.
В сегашната ситуация всички са губещи. Фирмите заради отлива на клиенти и кметството, защото отдава под наем терените си по досегашната тарифа.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg