EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кражбите от железницата 2009-2013

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кражбите от железницата 2009-2013

mail07:30 | 30.12.2013прегледи 1676 коментарикоментари 0


Продължават кражбите на елементи от железопътната инфраструктура в районите на гарите и междугарията, съобщава НКЖИ.
Какво се краде основно:
•действащи съоръжения от осигурителната и телекомуникационна техника,
•съоръженията за електрозахранване и енергетика /контактна мрежа/,
•железопътни релси,
•жп стрелки и части за тях,
•скрепителни елементи,
•т.е. всякакви метални и медни части, които могат да бъдат предадени на складовете за вторични суровини.
Посегателствата се извършват в железопътни участъци с интензивно влаково движение.
От началото на годината до края на месец ноември 2013 г., ДП НКЖИ е регистрирала 747 кражби на стойност 1 500 000 лв. Само за месец май 2013 г. кражбите са 92 за 400 156 лв.

Щетите от кражби са:
За 2009 год. – 500 бр. кражби на стойност около 496 000 лв.
За 2010 год. – 1 269 бр. кражби на стойност 2 542 247 лв.
За 2011 год. – 1 127 бр. кражби на стойност 1 862 138 лв.
За 2012 год. – 854 бр. кражби на стойност 1 134 511 лв.
За 2013 год. – 747 бр. кражби на стойност 1 500 000 лв.


Освен нанесените материални щети, кражбите водят до застрашаване на сигурността на движение на влаковете и могат да доведат до катастрофа с непредвидими последици.
Внимателният анализ показва, че проблемните райони са: Искър - Биримирци, Подуяне-разпределителна, Перник-разпределителна, Ямбол, Мост - Кърджали, Варна, Плевен и др.
Кражбите на съоръжения от осигурителната техника и телекомуникациите налагат осигуряването на движението на влаковете да се извършва по нетипичен, авариен начин. В тези случаи осигуряването на движението на влаковете изцяло зависи от субективния фактор. В тези случаи се прилагат следните мерки:
•ограничава се скоростта на движение,
•влаковете се спират принудително, за да бъде връчен съответният документ на превозните бригади,
•налага се пилотиране на подвижния състав от персонала в гарите и т.н.
Всички тези мерки водят до сериозни закъснения на влаковете, които не могат да бъдат избегнати, защото са пряко свързани с безопасността на движението.

За всяка кражба Компанията подава заявителски материал в съответното районно управление на „Транспортна полиция”. Обсъждат се съвместни мерки с МВР за повишаване на контрола върху произхода на изкупуваните материали от пунктовете за вторични суровини и засилване на присъствието на органите на МВР в рисковите райони. Най-критичните места се охраняват от охранителна фирма. Наред с това, Компанията търси алтернативни решения, като:
•въвеждане на системи за видеонаблюдение,
•ограждане на железния път и прилежащите съоръжения,
•подмяна на медните проводници с оптични и стоманени.

 


Тагове: гари, кражби, жп
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg