EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Колективно пазаруване: Да, но до 40 лв.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Колективно пазаруване: Да, но до 40 лв.

mail12:50 | 17.01.2012прегледи 1451 коментарикоментари 0


Колко често и в кои сайтове пазаруваме, каква сума сме склонни да платим и удовлетворени ли сме след покупката? На тези въпроси отговор дадоха повече от 250 потребители на портала „Моите Сделки“ в анкета, проведена в периода 08-18.12.2011г. 61% от тях са жители на София, Пловдив и Варна, където колективния шопинг се радва на най-широка популярност.
Над 82% от анкетираните споделят, че вече са запознати с груповото пазаруване. Останалите, които до момента не са се възползвали от драстичните намаления, посочват различни причини за това. „Не одобрявам подобни сайтове“, „Не е имало нещо, което да ми привлече вниманието“, „Нямам свободни пари“, „Нямам нужда/интерес“, „Нямам доверие в този тип сайтове“, бяха сред най-честите отговори, които получихме от тях.
48% от отговорилите посещават всекидневно сайтове за колективно пазаруване
Общата тенденция е, че веднъж пазарували и доволни от покупката, хората превръщат търсенето на намалени продукти и услуги в част от ежедневието си. Едва 18% от анкетираните посещават „изгодните” сайтове веднъж на 3-4 дни, а 7% от участвалите не са посещавали сайтове от този тип.
Въпреки засиления интерес, по-голямата част от хората казват, че пазаруват средно веднъж месечно, като едва 16% правят покупки веднъж на две седмици.
Кои са топ 10 на сайтовете за колективно пазаруване, които се ползват с най-голямо доверие?


Резултатите от анкетата показват, че най-посещаваните сайтове са „Грабо“, „Колектива“, следвани от „Задружно и „Далавера“. Топ 5 допълва „Лапни“, посочен от 38 от анкетираните. Местата от 6 до 10 заемат съответно – ВИП Оферта, Дийлс, Групово, Наполовина и Офертите.
След челната десетка следват следните сайтове: Офертомат, Яки, Групо, Голдън Дийлс,
Буено, Изгодни.нет, Хит цени и други.
Значителна част от покупките се правят в категорията „Здраве и красота“, като тя е посочена от над 50% от анкетираните, следва я категорията „Услуги и стоки“ – 122 от отговорилите, на трето място е „Почивки и пътувания“.


Между 20 и 40 лева е най-често отделяната сума за покупки.
Между 40 и 60 лева отделят 21% от отговорилите, а 16% посочват, че харчат между 60 и 80 лева за покупки през този тип сайтове.
60% от отговорилите предпочитат да се информират ежедневно за предлаганите нови оферти чрез имейл бюлетин, вместо чрез сайт-агрегатор („Моите Сделки“), предоставящ лесно и бързо сравнение по категория, град и цена.
60% е удовлетворението от обслужването, което клиентите са получили от страна на търговците.
Разбира се, има и недоволни. Причините, които посочват са различни – „Обслужването не е на ниво“, „Не винаги описанието отговаря на действителността“, „Преувеличаване на реалната цена“ и други.
На въпроса „Имали ли сте неприятни моменти след използване на ваучер, закупен от сайт за групово пазаруване?“ 80% отговарят с „Не“, а останалите в изчерпателни коментари са описали случаите, в които не са били добре обслужени, или са имали проблеми с описания във ваучера и реално получения продукт или услуга.
Причината за недоволството на 20% от анкетираните най-често се корени в невъзможност да се използва ваучера в срока (да се направи резервация), поради голям интерес по време на промоцията. Други не толкова често срещани са случаите с некачествено извършена услуга или недостатъчно количество в поръчаната храна. За съжаление малката част некоректни или неточни оферти носят непропорционално големи „негативи” за целия сектор. Поради ниските нива на неудовлетвореност може да се заключи, че болшинството от предлаганите сделки се изпълняват качествено от търговците.
Над 60% от участниците посочват, че са използвали повторно услугите на търговеца, които са посетили след закупуване на ваучер.
Въпреки някои негативни коментари, може да се заключи, че в общия случай, когато търговците работят професионално, клиентите са останали доволни от обслужването и биха се върнали пак в обектите на търговците.
43% от анкетираните споделят, че за тях офертата е важна, но предпочитат да пазаруват от сайтове, на които имат доверие.
Вече няколко сайта предлагат опцията „Проверено от…“, с което поемат ангажимент към своите клиенти, че предложената от тях сделка отговаря на действителността и ще бъде изпълнена според описанието. 40% от участниците отговарят, че за тях няма значение сайта, а е важна офертата и това, кой търговец я предлага. Останалите участвали в изследването споделят мнение, че за тях най-важен е сайтът за колективно пазаруване и не биха купили ваучер от всеки сайт.
Основните начини за разплащане при подобен тип покупки са в брой (33%), на второ място са разплащанията с банкови карти (15%), а на трето – плащанията през системи за он-лайн разплащания (14%).
Ще се развива ли колективното пазаруване в бъдеще?
Около 70% от анкетираните отговарят положително. Останалите отговори се разпределят съответно между категориите „Ще започне да намалява, като останат по-малко, но качествени сайтове“ (25%) и „Ще бъде на същото ниво както сега“ (5%).
Най-много ползватели на груповото пазаруване, според отговорите, получени от анкетата на „Моите Сделки“, има във възрастовата група от 30 до 45 години, като лицата са предимно с висше образование. 77 % от отговорилите са жени, което потвърждава преобладаващия интерес на женската аудитория към груповото пазаруване.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1048