EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Китайският шофьор е "лош патриот"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Китайският шофьор е "лош патриот"

mail16:00 | 29.09.2014прегледи 952 коментарикоментари 0


Китайците, които са "благодетели" за световния автомобилен сектор, правят големи жертви, за да си купят кола и далеч не се проявяват като "патриоти" в избора си на марките, както правят французите или германците, сочи проучване. Страните с нововъзникващи пазарни икономики в Азия, начело с Китай, се очаква да подхранват растежа на световния пазар до края на десетилетието. В същото време китайският шофьор се отличава с подхода си към колата, която възприема като признак за социален статут. Това схващане в Европа вече е остаряло и на Стария континент първенство има практичността на колите, сочи това проучване на центъра Сетелем, цитирано от Франс прес. "Мнозинството китайци (94 процента) са на мнение, че колата е признак на съвременността", обяснява Флавиен Ньови, ръководител на центъра Сетелем, чийто годишен доклад бе разпространен с наближаването на Световното изложение на автомобили в Париж, което отваря отваря врати на 4 октомври. Авторите на това проучване са анкетирали шофьори от 14 страни.

Друг признак за особения статут на колата в Китай е фактът, че когато става дума за покупката на кола, китайците "поставят на предно място мощността", а след това сигурността. Това е логично обяснение за високата смъртност по пътищата в Китай, отбелязва Ньови. В другите 12 от останалите 13 страни, в които е направено изследването - сред тях са Франция и САЩ, определящите фактори за купувачите на коли са цената и колко гориво харчи. Купувачът на нова кола в Китай се отличава и с младостта си: средно 35 години спрямо 52 години в САЩ и 54 години във Франция. Китайците изобщо не са "патриоти", защото националните марки имат едва 28 на сто от пазара на нови коли в страната. А мнозинството французи - 53 на сто - избират трикольорна марка. Техните съседи, германците, също масово купуват национални марки (57 на сто), а японците бият рекорда по патриотизъм с 94 на сто от пазара за японските производители на коли. Китайците освен това харчат много повече от другите нации за купуването и карането на кола: 19 на сто от потребителските разходи са посветени на това перо, докато във Франция делът е 11,7 на сто, а в Германия 11 на сто. Американците се доближават до китайците с 15,7 на сто разходи за автомобила. Автомобилният пазар в Китай преживява бурен растеж от началото на 2000 година. По обем това е най-големият пазар в света (20,7 милиона регистрации през 2013 година), докато в САЩ, които са на второ място, купените нови коли са били 15,4 милиона.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg