EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Какво препоръча МВР за лятото ?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво препоръча МВР за лятото ?

mail13:30 | 06.08.2012прегледи 675 коментарикоментари 0


Сигурността на туристите е гарантирана, обстановката е спокойна, сезонът протича нормално. Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на среща на хотелиери и туроператори с главния комисар на Главна дирекция "Национална полиция" на МВР Ангел Антонов. На нея бяха обсъдени 20 препоръки, изготвени по инициатива на бранша от служителите на вътрешния ред.

Препоръки за осигуряване сигурност на личността
1. Целенасочено събиране и обмен на информация за физически и юридически лица, осъществяващи нерегламентирана хотелиерска, туроператорска и транспортна дейност, която носи висока степен на риск за туристите. Завишаване на самоконтрола в туристическия отрасъл.
2. Предварително информационно обезпечаване на туристите относно констатирани в предходни туристически сезони нерегламентирани или потенциално опасни райони, места, лица или групи. Предпазване туристите от престъпни посегателства чрез засилване на тяхната бдителност и насочване вниманието им към личната безопасност.
3. Информиране на туристите още при пристигането за адреси и телефони на полицията, бърза помощ, както и за линията 112.
4. Организиране на системни срещи със съответната териториално компетентна структура на МВР за координация на усилията, извеждане на приоритети с оглед спецификата, както и за бърз обмен на информация с цел активна превенция на установена престъпна дейност или подготовка на такава.
Препоръки за осигуряване на здравето
5. Туристическите обекти да се самоконтролират относно:
- нерегламентирано съхранение и/или предлагане на хранителни продукти, или наличие на нередовни документи за произход и срок на годност на хранителните продукти
- съхранение и/или продажба на акцизни стоки без бандерол, със стар или фалшив такъв и с неустановен произход;
- продажба на наливен алкохол с неустановен произход;
- продажба на алкохол и цигари на лица под 18-годишна възраст;
- използване на документи с невярно съдържание, свързани с дейността на туристическия или търговския обект;
- укриване на данни за настанени в хотелите лица, деклариране на неверни обстоятелства в регистрационните и отчетните документи
6. Своевременно да се разясняват рисковете при т. н. “бар кроулинг” (обиколки на нощните заведения), при взимането на участие в различни туристически атракции, при подценяване на дадените напътствия и препоръки.
Препоръки за осигуряване на собствеността
7. Съхранението на личните вещи със значителна стойност - бижута, накити, големи суми левове или друга валута в наличност, скъпи аксесоари (часовници, мобилни хай-тек устройства, в т.ч. лаптопи, таблети и др.) да се осъществява в хотелските сейфове или металните каси в хотелските стаи.
8. Да се изискват екземпляри от фактури, фискални бонове и други счетоводни документи, които следва да се издават на физически и юридически лица за реализирани нощувки или други услуги, като ползване на ресторанти, паркинги, сейфове.
9. Обменът на валута да се извършва само чрез използване услугите на търговските банки или чрез обменни бюра с утвърдена репутация.
10. При теглене на парични средства от банкомати да се обръща внимание на туристите за прикриване на ПИН кода при неговото въвеждане, както и за възможно наличие на всякаква допълнително поставена техника, която да е предназначена за “скимиране”.
Препоръки за осигуряване сигурността на туристическия обект
11. Допълване на съществуващата организация на работата в туристическите обекти с планове за действие в извънредни ситуации, като тероризъм, аварии, природни бедствия и други, с които да се прецизират отговорностите и дейностите на различните управленски нива, като при необходимост да се възложат и координационни функции за организация на взаимодействието и информационното осигуряване.
12. Осъществяване на тестове, упражнения и симулации на ефективността на плановете по предварително изготвен сценарий за придобиване на допълнителен опит и знания при работа в извънредни ситуации, разграничаване на отговорностите както между партньорите, така и към външната за туристическия обект среда.
13. Конкретните мерки за превенция следва да включват:
- изграждане на система за ранно откриване и предупреждение;
- фокусиране на вниманието към лица със съмнително поведение, безнадзорни вещи, багажи и превозни средства, както и към необходимостта от своевременни действия в тези случаи;
- инструктиране на служителите, външните оператори и ползвателите на туристическите услуги;
- планирне на инвестиции в ново оборудване и технологии в областта на сигурността;
14. Обстоятелства, които следва да привличат вниманието на персонала и за които следва да се информира ръководството на туристическия обект:
- продължително отсъствие на гости от хотела;
- срещи на съмнителни лица;
- необичайно поведение или дейности;
- необичаен престой на вещи или предмети, или на превозни средства;
- необичайно наблюдение, проучване или интерес от страна на гости на туристическия обект;
- наличие на изоставени превозни средства;
- използване на съмнителни лични документи или големи суми в брой;
- кореспонденция чрез рецепционисти или друг персонал с непознати адресати;
- правене на снимки или видеозаснемане при съмнителни обстоятелства;
- подозрително поведение или присъствие в близост до туристическия обект;
15. При всеки случай, представляващ потенциален риск за сигурността на туристите, засилване охраната на туристическия обект, вкл. чрез въвеждане на контрол на достъпа.
16. Осигуряване на осветление през тъмната част на денонощието на всички значими места като входове и изходи, лоби и рецепция, спортни съоръжения, площадки и паркинги, както и други прилежащи територии.
Препоръки за осигуряване на транспортното обслужване
17. Трансфера на пътниците от качването им и поставянето на багажа, до слизането им и взимането на багажа, следва да е под надзора на водача на автобуса или на конкретен отговорник (гид). Важно условие е водачът/отговорникът да разполага със списък на пътниците, както и да може да комуникира с тях на разбираем език.
18. Мястото за качване и слизане на пътниците следва да се избира така, че да не се допуска смесване на туристите с друг пътникопоток, по възможност на охраняем паркинг, и по възможност отделен от този за леките автомобили.
19. Оборудване на съответните обекти, паркинги и прилежаща територия с техника за видеонаблюдение и видеоконтрол, като през тъмната част на денонощието същите по възможност да бъдат осветени.
20. Завишаване контрола на използваните от туристите лични превозни средства и издаване на пропуски за всеки автомобил, паркиран в близост до туристическия обект, като информацията за това да се съхранява минимум 6 месеца.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg