EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Какво не ви казват в outlet-a?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Какво не ви казват в outlet-a?

mail22:23 | 04.11.2010прегледи 181974 коментарикоментари 0


Outlet пазаруването е сравнително ново в България. В началото на март тази година отвори врати първият истински подобен търговски център в страната - Sofia Outlet Center, като само за няколко дни той бе посетен от над 200 хиляди души. Сезари Полторак, управител на Sofia Outlet Center , който е на подчинение на британската GVA Outlets, коментира за Economynews.bg, че не е нужно българският потребител да има специално изградена култура на outlet пазаруване. Всеки потребител е щастлив, когато купува добро качество на по-ниска цена. Можем да наречем този тип пазаруване „аутлет опит” или умно пазаруване, но всъщност говорим за едно и също, тъй като аутлетът дава възможност за разумно потребление. “Ето защо, ние се възползваме от естествената пресметливост на клиента. Аз лично не смятам, че трябва да създаваме специална култура на аутлет пазаруването, защото то ще се осъзнае като нещо естествено за хората”, коментира Полторак.  И все пак какво не ни казват outlet –ите за себе си? Ето някои от тайните, които няма да бъдат споделени с вас, според финансовото издание SmartMoney.com.
1. Криза ли, каква криза?
Всички говорят за криза и за драстичен спад на продажбите на големите търговски центрове. Кризата обаче засяга в много по-малка степен бизнеса на тeзи вериги. През 2009 година една от най-големите щатски вериги аутлети е отбелязала понижение на продажбите си до 500 долара на кв. фут, в сравнение с 509 долара година по-рано. Специалистите смятат, че през 2010 година може да бъде регистрирано повишение на продажбите.
2. Нарочно сме на неудобно място
Една от причината аутлет-центрове да са разположени в крайни квартали или далеч от централните търговски улици е по-ниската стойност на земята, тъй като се нуждаят от големи парцели. Ако парцелът е скъп, ще бъде невъзможно да се продава по-евтино в outlet-а и да се привличат клиенти.От друга страна, веднъж отишли до пусто място, на клиентите често им се налага да пазаруват именно там определени стоки, както и да ползват кафенетата и закусвалните.
3. Нашата стока е евтина, но не винаги в добро състояние
Търговските вериги стават все по-добри в прогнозиране на това какви стоки и какви количества се търсят. Те не разчитат единствено на преоценени маркови стоки. 84% от стоките, продавани в тези центрове, са произведени специално за тях. И тъй като те се произвеждат предимно в чужбина (най-често Китай и Азия), понякога качеството не е на особено високо ниво.
4. От най-намалените стоки – често печелим най-много
Намаленията в тези магазини от 50-60 дори 70% са често явление, дори някои стоки са непродаваеми, ако нямат редуцирана цена. Според специалистите често това е рекламен трик, а намалената цена отговаря на представите на потребителите за това колко трябва да струва определена стока. По-този начин се стимулира продажбата на определена стока в особено големи размери, като нормална надценка, носи добри печалби за търговеца, именно поради това.
5. Не всички наши магазини задължително са аутлети
Тъй като няма точна дефиниция за това какво е аутлет и кой търговски център може да носи това име, често се спекулира с това. В подобен род центрове понякога попадат и магазини, които си работят с нормални цени и надценки, или предлагат стоки от луксозни марки, без намаления.
6. Може да има скрити разходи, които идват със спестяването
Някои намалени стоки изискват значителни разходи. Това важи за потребителска електроника, която при повреда може да донесе допълнителни разходи за транспорт до сервиз, загуба на стойност (от повредени стоки при употребата) и др. такива. Така понякога евтиното излеза скъпо. Проблемът може да стане още по-сериозен, ако не се поддържа сервиз, а е необходимо стоката да бъде върната при производителя.
7. Пътуващите са нашата следваща цел
Често аутлетите се позиционират на възлови при пътувания места и хората, спрели за отдих, се оказват клиенти. Особено силно важи това за някои страни, където пътуването е всекидневие, а разстоянията големи.
8. За да спестите повече, трябва да похарчите повече
Понякога аутлетите пускат купони за отстъпка при пазаруване за определена стойност. Това налага потребителите да купуват неща, от които нямат нужда.
9. Някои от най-добрите сделки са в чужбина
Броят на аутлет центровете непрекъснато се увеличават по света. От 2006 година 28 такива са били построени в Китай, а само през тази година нови 15 ще бъдат изградени. В Европа има 148 аутлет търговски вериги, като се очаква тази цифра да се удвои до 2020 година.
10. Вашата любима марка не е при нас
Някои големи компании и марки все още са слабо застъпени в outlet -ите. Ако си купувате стоки от определени марки, които ги няма в аутлета, най-вероятно няма да останете доволни.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1057