EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Как ще изглеждат новите жп гари Подуяне и Искър?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как ще изглеждат новите жп гари Подуяне и Искър?

mail20:01 | 03.05.2019прегледи 957 коментарикоментари 0


Жп гарите Подуяне и Искър ще бъдат изцяло обновени през следващата година със средства от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Гаровите комплекси Подуяне и Искър са част от жп линията София – Пловдив, която е най-натоварената линия в страната. За 2017 г. броят на пристигащите и заминаващи пътници по това направление са 1,4 млн.

Обхватът на проекта включва пълно обновяване на приемните здания, нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на елементи на сградите.

След реконструкцията железопътните гари ще предоставят  благоприятна, безопасна и достъпна среда за пътниците и персонала. 

Изпълнител на реконструкцията на гаров комплекс Подуяне е „Инфраструктурно строителство“ АД. Стойността на договора е 2 903 166, 23 лв. без ДДС.

Изпълнител на реконструкцията на гаров комплекс Искър е Консорциум „Гара Искър 2018“, състоящо се от фирмите „Среги“ ООД и „ТИТ Инженеринг“ ЕООД. Стойността на договора е 1 212 239,00 лв. без ДДС .

Реконструкцията на гарови комплекси Подуяне и Искър се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.

Очаквам жп гара Подуяне да бъде част от културно-историческо наследство на България след обновяването й. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на официалното начало на реконструкцията на гаров комплекс Подуяне. Той припомни, че железопътната гара в Подуяне е една от първите построени в София през далечната 1930 г. и до този момент там не е правен основен ремонт. „Проектът има за цел да запази не само автентичния вид на гарата, но и да го подчертае. Това е голямо предизвикателство към изпълнителя, който пое ангажимент реконструкцията да приключи в предвидения срок от 15 месеца“, добави Желязков.

„Гражданското общество вече е изключително взискателно при изпълнението на всички инфраструктурни обекти, тогава когато е ангажиран обществен ресурс. Самият надзор на обекта ще бъде не само от страна на възложителя, но и от страна на гражданите.  Това е и моето изискване към изпълнителя – да бъде стриктен, внимателен, коректен, за да може да се гордее с реконструкцията на този обект“ подчерта министър Желязков.

Росен Желязков информира, че предстои да започнат ремонтни дейности в още няколко гари в страната, сред които са Искър, Карнобат, Нова Загора, както и изграждането на изцяло нови гари в Обеля и Костенец. "Инвестициите, които се правят последните години в железопътната инфраструктура са реални и видими", отбеляза той.

Пред журналисти министър Желязков коментира, че очакванията са му през следващите 10-15 години железопътният транспорт да се превърне в основен като това е и общоевропейската тенденция за развитие на сектора. „Европа, а и целият свят, инвестира в железопътната инфраструктура и транспорт. Това е по-евтин, по-удобен, по-целесъобразен и екологичен транспорт, така че ние трябва да продължим да поддържаме инфраструктурата и да я модернизираме“ каза още Желязков.

Железопътната гара Подуяне е една от първите построени в София през 1930 г. и до този момент не е правен основен ремонт. 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg