АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Свързаха двете части на тунел по жп л. Костенец-Септември



След като цялата 2024 година е пропусната и строителството в
този участък е било замразено, вече виждаме резултати от
възобновената през март т.г. работа.
Това каза заместник
министър-председателят и министър на транспорта и
съобщенията Гроздан Караджов по време на проверка на
строителните дейности по жп линията между Костенец и
Септември.
„Направихме символично събаряне на последните сантиметри от
каменната стена, която делеше двете части на тунела. Той е с
обща дължина от близо 2,5 км, като се копаеше едновременно от
двете страни.
Тези два километра и половина под планината не
са просто инженерно съоръжение, а символ на волята и
способността на България да изгражда модерна инфраструктура“,
обясни вицепремиерът Караджов.
По думите му 25-километровия участък е от изключителна
важност за българската транспортна схема, защото е елемент от
модернизацията на железопътното трасе от София до Бургас.
Това е един от най-сложните и трудни за изпълнение участъци по
цялото стратегическо направление от София до Пловдив. В него
са включени 23 моста и виадукти с обща дължина 2,3 км и над
4,5 км тунели.
„Има добра мобилизация и в другите два тунела от този лот,
почти завършена е жп гарата в Белово, а тази в Костенец е
изпълнена на 70%, телекомуникациите и контактната мрежа на
места са завършени на 85%“, обясни още Караджов.
„Това ми
дава увереност, че въпреки забавянията до 2029 г. жп линията
ще бъде изградена за скорости от 160 км/ч“, допълни той.
Tweet |
|