EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Как работи най-високата жп гара в Европа?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Как работи най-високата жп гара в Европа?

mail12:33 | 19.06.2017прегледи 1436 коментарикоментари 0


„Върхът на Европа” – най-високата жп гара на Стария континент, се намира в Швейцарските Алпи на 3453 м надморска височина и е част от железопътната линия Юнгфрау (Jungfrau Railway). Последните 9 км от маршрута представляват 45-минутното пътуване през сняг, лед и скали. Първоначалната жп линия е електрифицирана от Brown, Boveri, and Co. (BBC), днес, повече от 100 години по-късно, технологиите на АББ продължават да електрифицират линията и да захранват влаковете, за да могат да превозват пътници целогодишно и без прекъсване.
Линията се използва от близо един милион души годишно, което я превръща в една от най-популярните туристически атракции в Швейцария.

С визия за бъдещето

Още от самото начало става ясно, че работата с парни локомотиви не е подходящ вариант за жп линия Юнгфрау, тъй като две трети от маршрута минава през тунели. Чиста случайност е, че по същото време основателите на BBC решават да използват електроенергия. Така  през 1896 г. е направена официално първата копка на жп гара Юнгфрау, а 16 години по-късно – през 1912 г., е завършен последният участък до Юнгфрауйох. 

Осигуряване на технологията

Железопътна линия Юнгфрау е една от четирите жп линии в света, които използват трифазен ток, а всеки вагон, превозващ пътници до „Върха на Европа“, разполага с високоусъвършенствани задвижващи системи от АББ, състоящи се от тягов трансформатор и компактен конвертор на мощност. Тяговите системи преобразуват електричеството от въздушните електропроводи до нивата на напрежение и честотите, изисквани за двигателите на влака, и осигуряват необходимото електричество за задвижващите системи.
Тяговият конвертор служи като своебразен „педал на газта” в един влак – както и скоростната кутия и спирачката, тъй като с електрически спирачки той може да подава генерираната енергия обратно към мрежата чрез тяговия трансформатор. Това е особено важен принос към енергийната ефективност, особено за една планинска железопътна линия: три влака, пътуващи надолу, генерират достатъчно енергия с електрическата спирачка за един влак, пътуващ нагоре.
Въпреки екстремната надморска височина, железопътна линия Юнгфрау функционира целогодишно, независимо от зимните условия. В открития участък на линията може бързо да натрупа сняг с височина от над един метър. От 2011 г. насам, с цел да подсигури функционирането си в по-натоварен график от всякога, жп линия Юнгфрау използва специален локомотив от Stadler Rail, който разполага с вентилатор срещу сняг с регулируем обхват от 15 до 35 м. Този уникален разпръскващ снега локомотив е снабден и със спускащи се снегорини и мощен вентилатор за релсите. Двата тягови дигателя и двата двигателя за снегорините се захранват с електроенергия от тягов трансформатор и конвертор на АББ.

Генериране на електроенергия

От 1908 г.насам железопътна линия Юнгфрау е генерирала по-голямата част от теглителната сила, от която има нужда, в своята собствена водноелектрическа централа в близкия град Lütschental. През 1939 г. BBC монтира иновативен статичен честотен преобразувател в електроцентралата с цел да свърже мрежата на тягова електроенергия (40 Hz) с нормалната електрическа мрежа (50 Hz). Компанията предоставя своите услуги надеждно вече повече от 20 години. В последно време АББ доставя на електроцентралата и въздушно изолирани КРУ.
Подстанцията на енергийната компания BKW във Вилдерсвил е основният захранващ пункт за доставки до целия регион Юнгфрау. Между 2015 и 2016 г. BKW подменя и модернизира съществуващите на открито газоизолирани КРУ (GIS) от АББ с цел да гарантира устойчивата доставка на енергия за региона. 
До 2012 г. по жп линията се използват водни резервоари за доставка на вода до Юнгфрауйох и гарите по пътя до там. Това налага транспортирането на 14 000 литра вода по линията всеки ден, което намалява и капацитета за превозване на пътници във влаковете. За да се внедри едно по-енергийно ефективно решение, днес две високоефективни помпи, задвижвани с електрически двигатели и честотни регулатори, изпомпват вода до Юнгфрауйох по протежението на 7-километрова тръба под огромно напрежение, намалявайки драстично количеството консумирана енергия.

Железопътна линия Юнгфрау се слави с впечатляващ опит: през 2000 г. тя превозва около 500 000 пътници до Юнгфрауйох, а през 2015 г. достига милионния си брой пътници за първи път. Този огромен скок води след себе си и търсене за повече вагони с по-голям капацитет, основно поради развитието на азиатския пазар. С марката „Върха на Европа”, Юнгфрауйох успя да се наложи като задължителна дестинация за всяко пътуване до Европа.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1035