EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Кабинетът спира развитието на пътна инфраструктура

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Кабинетът спира развитието на пътна инфраструктура

mail09:30 | 10.10.2013прегледи 1799 коментарикоментари 0


България се отказва да развива своята пътна инфраструктура с безвъзмездно европейско финансиране. Това каза екс регионалният министър Лиляна Павлова, по повод спрените от ЕК два инфраструктурни проекти – Западната тангента и Обход на Габрово /тунел под Шипка/.
„Бюджетът на ОП „Транспорт” е 2 милиарда евро. Втора приоритетна ос, която финансира пътища, включва достатъчно финансов ресурс – малко над 900 милиона евро, с които да се финансират всички текущи проекти. Магистрала „Тракия” и магистрала „Хемус” в участъка на гара Яна, които трябваше да бъдат приключени предсрочно, с много усилия, закъснения и за съжаление човешки жертви, бяха въведени в експлоатация със закъснение. Текущите проекти като магистрала „Марица”, магистрала „Струма” – Лот 4, Кърджали – Подкова, вървят със закъснение”, добави още Павлова.
По думите й обходът на Монтана, на Враца, на Габрово и Западна дъга се изпълняват от около една година. „Имаме проекта за Западната дъга, което е връзката на магистрала „Люлин”, която свършваше в нищото, с бул. „Сливница” и важния транспортен коридор и направление към София – Калотина. Стойността на договора е от около 50 милиона, 50 % вече са изплатени. Физическото изпълнение е на много над 50 %. Вместо да го изплащаме с безвъзмездно европейско финансиране, благодарение на това отстъпление да се защити националният интерес, сме в ситуация, в която или бюджетът ще трябва да ги покрие, или ще трябва да се вземе поредният заем”, каза още Лиляна Павлова.
Ивайло Московски, бивш министър на транспорта в правителството на ГЕРБ, допълни, че без да има никакъв риск за загуба на средства, без причина тези проекти да бъдат свалени от изпълнение, наблюдаваме точно това. „България се лишава от редките си възможности, минавайки 5 коридора през територията, да бъдат осигурени безвъзмездни средства за реализиране на пътни и железопътни проекти. За голямо съжаление оттук нататък тези проекти ще струват пари, извадени от джобовете на българските граждани. Апелираме за максимално усилие от всички институции, от които зависи, тези проекти да се рестартират и продължат”, заяви Московски.

 


Тагове: път, средства
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1049