EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Италия рекордьор по глоби на пътя

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Италия рекордьор по глоби на пътя

mail14:40 | 31.05.2012прегледи 481 коментарикоментари 0


Глобите на автомобилисти в Италия са се увеличили през последните 10 години с астрономическите 1487%, сочат огласените днес данни на сдружението "Италиански данъкоплатци". Това е абсолютен рекорд в Европа, където на второ и трето място се нареждат Румъния и България с почти пет пъти по-ниско увеличение на санкциите спрямо недисциплинирани шофьори- съответно 331% и 313% за същия десетгодишен период. Следва Албания с 263%, Естония - 236%, Словакия - 221% и Хърватия - 185%. Най-дисциплинираните водачи на автомобили са в Швеция, където за 10 години глобите са нараснали само с 20 на сто, в Германия - с 24% и в Англия - с 37%. Противно на стереотипите италианските южняци се оказват по-дисциплинирани от останалите им сънародници. Североизточните области водят вътрешното класиране с 1510% увеличение на глобите, докато в централните и южните области растежът е съответно с 1498 и 1321 процента. Рекордьори при градовете са Милано и Неапол, където на всеки 10 секунди бива глобяван водач на МПС. Рим, Торино и Венеция ги следват с 13 секунди, а "образцови" са шофьорите в южните градове Потенца, Реджо Калабрия, Каляри и Кампобасо, които дават по една глобена жертва на всеки 24 секунди. Според президента на сдружението на данъкоплатците Виторио Карломаньо другият отрицателен рекорд е, че само двама на всеки 10 италиански автомобилисти плаща глоба, без да я обжалва, защото местните институции са превърнали този вид санкции в източник на доходи, с които допълват бюджетите си, вместо да икономисват от съкращаването на ненужни разходи. Постъпленията от глоби се разпределят по мистериозен начин. Съгласно действащите в Италия нормативи съставителят на санкцията за превишена скорост и стопанинът на пътния участък, където е извършено нарушението, трябва да си разделят по равно сумата. В населените места и по второстепенната пътна мрежа, която не включва автомагистралите и държавните шосета, най-често се разпорежда общинската полиция със стационарните си и подвижни електронни системи за отчитане на скоростта. Тези полицаи са изцяло набирани, платени и ръководени от общините, които на свой ред "забравят" да докладват в министерствата на транспорта и на вътрешните работи размера на постъпленията от автомобилните глоби и проявяват голяма изобретателност в местното преразпределение на сумите. В столицата Рим, например, над 50% от събраните автомобилни глоби се изсипват в градския транспорт. Общината Пиетрасанта в областта Тоскана използва 20% от тези средства, за да плаща на частна фирма, която ги снабдява с електронната апаратура за засичане на скоростта. Правителството на премиера Марио Монти реши да сложи известен ред и издаде постановление, с което неизпълнилите задълженията си местни управи ще получават 5% вместо 50% от постъпленията от глоби на автомобилисти./БТА
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg