EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Италия: Браншови сдружения против данък върху коли

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Италия: Браншови сдружения против данък върху коли

mail09:30 | 11.10.2013прегледи 520 коментарикоментари 0


Рим, Специално за БТА от Христо Петров
Водещите браншови сдружения в Италия разпространиха призив до министерството на икономиката и финансите, в който се настоява да бъде намален допълнителният данък върху автомобилите, нанесъл само за една година загуби от 140 млн. евро. Призивът е подписан от ръководствата на шест авторитетни асоциации - на автомобилните производители, на фирмите за автолизинг, на компаниите за коли по наем, на автосалоните, на автошколите и на чуждестранните конструктори на автомобили.

Допълнителният данък върху МПС бе въведен през 2011 година и възлизаше на 10 евро за всеки киловат при двигателите с мощност над 225 киловата. Миналата година данъкът бе удвоен, а границата на облагаемата мощност бе свалена на 185 киловата. Според правителствените прогнози тези повишения е трябвало да осигурят приходи на държавата от 168 милиона евро. Браншовите сдружения обаче изнасят данни, от които е видно, че ефектът е тъкмо обратен и само през миналата година са причинени загуби за 140 млн. евро, разпределени на различни нива. Държавата е загубила 93 млн. евро от ДДС и 13 милиона от неплатен допълнителен данък, докато областите, инкасиращи по закон основния автомобилен данък, за ощетени с 19,8 млн. евро, а в провинциите не са постъпили 5,2 милиона от местната такса върху МПС и 9 млн. евро от надбавката към застраховка "Гражданска отговорност". Причината е, че въвеждането на допълнителния данък е предизвикало верижна реакция от непредвидени отрицателни последици. Продажбите на нови автомобили с мощност на двигателя над 185 киловата са спаднали с 35% за миналата година. В Северна Италия масово се практикува вземането на лизинг на автомобили с германска или чешка регистрация, които след това се отдават под наем на италиански клиенти, при което не се плаща ДДС, основен и допълнителен данък МПС и местни автомобилни и застрахователни такси. Списъкът с облагите от тази схема не свършва дотук, защото водачите на наетите коли с чуждестранна регистрация не рискуват проверки по системата "доходомер", която контролира дали данъкоплатецът има достатъчен доход, за да си позволи потреблението на някои стоки и услуги. По този начин не се плащат също глобите за нарушение на правилника за движение, няма опасност от запор върху чуждестранен автомобил и трудно се доказва отговорността при пътни произшествия. Другата последица от данъчния натиск е рязкото повишаване на броя на закупените в Италия нови и употребявани автомобили, които се вписват като изнесени за ЕС, но остават в страната, след като се пререгистрират и получат австрийски, български, германски или румънски номера, което ги прави "недосегаеми" за данъци и глоби, изтъкват италианските експерти. През 2011 година по тази схема са "изнесени" от Италия 13 000 коли с мощност на двигателя над 185 киловата, а през миналата година техният брой е 29 000, което представлява повишение със 115%. Въпреки всичко данъчният натиск в автомобилния сектор продължава да расте и сега възлиза на 72 млрд. евро или 17% от общите данъчни приходи. Той рискува да се увеличи още в резултат на проектираното от правителството повишение на акциза върху течните горива, като се има предвид, че 59% от формираната цена на литър бензин и 54% - на литър дизелово гориво отиват за данъци. В момента средната цена в Италия на литър бензин е 1,797 евро, на дизелово гориво - 1,729 и на пропан-бутан е 0,809 евро, като в някои райони достига съответно 1,849, 1,755 и 0,850 евро.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4150