EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

И Кока Кола против Закона за храните

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

И Кока Кола против Закона за храните

mail15:10 | 21.11.2017прегледи 10112 коментарикоментари 0


Всички неясноти и цялата несигурност в българското законодателство за водата представляват реален риск за нас като инвеститор в българската икономика. Това заяви изпълнителният директор на Кока Кола-ХБК България Светослав Атанасов в интервю по повод приетия на първо четене Закон за храните. Според мениджъра на бутилиращата минералната вода “Банкя” компания, ако законът бъде приет в сегашния си вид, ще застраши целия воден сектор.

Според Атанасов законът въвежда нова терминология, която задълбочава проблемите и несъответствията. Шефът на Кока-Кола ХБК България изрази притеснение, че текстовете в частта за водите се различават съществено от нотифицирания в ЕК вариант, който е одобрен от всички представители на индустрията в България и е върнат без забележки от Брюксел. Гласуваният на първо четене текст за водите няма и оценка на въздействието, която е задължителна.

Особено тревожно според инвеститора е, че се залага риск да се позволи на едно находише да бутилират различни компании. АПБНБ, чиито член е Кока-Кола ХБК България, твърдо отстоява европейския принцип “Едно находище-един бутилировач”, тъй като той гарантира сигурност и здраве за потребитилите и отговорност от страна на оператора. “Опитът да се позволи на един източник да оперират повече фирми, ще има огромно негативно действие върху целия бизнес”, смята Атанасов. Според него недобросъвестни играчи ще могат да се възползват на гърба на развит вече бизнес и така ще размият отговорността за целостта на източника и чистото на водата, а това ще постави под риск здравето на потребителите.

Атанасов цитира наскоро проведено проучване на “Алфа Рисърч”, според което 65% от потребители се ориентират по търговските марки, когато избират каква бутилирана вода да купят. 57% от гpадското население мĸждy 18 и 50 г. cмятат, че ако различни компании бутилират вода от едно и също находище, ще се размие отговорността за качеството. Близо 90% твъpдят, че биxo cпpели да купуват вода, ако не знаят точно кой е бутилировачът.

Атанасов подчерта, че Oбщият пpиноc на cиcтемата “Кока-Кола” за Бългopия е 553 млн. лв., pавняващ cе нo 0,6% от БВП. Всяко 1 работно място в системата поддържа други 8 в българската икономика.

Компанията твърдо стои зад становището на АПБНБ, че приетият на първо четене Закон за храните в частта за водите не само няма да отстрани, но ще задълбочи проблемите в регулаторната рамка на сектора. “Той не съответства на европейското право и на утвърдени европейски практики”, категоричен е Атанасов.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg