EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Закъсненията на полети в ЕС стават "хронични"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Закъсненията на полети в ЕС стават "хронични"

mail09:32 | 11.03.2019прегледи 557 коментарикоментари 0


2018 година е била "една от най-лошите" от 10 години по отношение на закъснение на полетите заради ограничената способност за контрол на въздушния трафик и недостатъчния персонал. Това обяви организацията "Авиолинии за Европа" (А4Е), цитирана от Франс прес.

Въздушният трафик в Европа е нараснал с 3,8% между 2017 и 2018 година, но "закъсненията са се увеличили стремглаво със 105%", обяви асоциацията на срещата си на върха в Брюксел. На нея присъстваха ръководителите на авиокомпаниите членки.

"Неефективността на европейското въздушно пространство е струвала 17,6 милиарда евро (увеличение с 28% спрямо 2017 година) на ЕС през 2018 година и "334 милиона пътници (+26% спрямо 2017 година) са били засегнати от нарушения трафик", съобщи асоциацията.

 Тя обединява 15 европейски компании - Иджиън (Aegean), ерБалтик (airBaltic), Ер Франс-Ка Ел Ем (Air France-KLM), Карголукс (Cargolux), изиДжет (easyJet), Финеър (Finnair), Айслъндеър (Icelandair), Интернешънъл еърлайнс груп (International Airlines Group -IAG ), Джетту.ком (Jet2.com), Луфтханза груп (Lufthansa Group), Норуиджън (Norwegian), Райънеър (Ryaniar), ТАП Еър Португал (TAP Air Portugal), Смартуингс (Smartwings) и Волотеа (Volotea).

Асоциацията се е ангажирала да работи за ограничаване на отражението на отрицателните фактори върху пътниците с наближаването на лято 2019 година.

"Авиолинии за Европа" обяснява тази ситуация с няколко фактора -"най-вече липсата на персонал за въздушен контрол, стачките на авиодиспечерите, както и неефикасната структура на европейското въздушно пространство като цяло".

"Тази ситуация е срамна" и "абсолютно неприемлива", заяви генералният директор на Ай Ей Джи (IAG), компанията майка на Бритиш еъруейз (British Airways) Уили Уолш. Той уточни, че за четири години от 2014 година броят на закъсненията, които се дължат на въздушния контрол, е скочил с 279%."

Авиолинии за Европа" иска конкретно от политиците да предприемат мерки, за да ускорят обучението на авиодиспечери още със завършване на средно образование, да централизират управлението на европейския въздушен трафик, да създадат общо въздушно пространство по време на мандата на бъдещата Европейска комисия и да наложат оперативна съвместимост на системите за управление на европейския въздушен трафик.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg