EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Закони за морско и речно корабоплаване

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Закони за морско и речно корабоплаване

mail12:00 | 10.09.2013прегледи 3162 коментарикоментари 0


Обсъждат се варианти морското и речното корабоплаване да бъдат разделени в два различни закона или да останат в отделни разпоредби на един общ, както е и в момента. Това стана ясно по време на обществения съвет по воден транспорт, който бе председателстван от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.

По време на него стана ясно, че в най-скоро време се очаква да бъдат създадени работните групи с участието на бранша, които ще работят по промените в Кодекса за търговското корабоплаване и в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България. От тях се очаква да дойде и предложението за евентуалното разделяне на речното и морско корабоплаване или запазването им в общия нормативен акт, а становището им ще бъде разгледано на заседание на обществения съвет. „Целта ни е да подобрим връзката между реката и морето и какъвто и вариант да бъде избран, той ще бъде продиктуван от нуждите на сектора“, каза министър Папазов. По думите му в тази връзка се работи и по няколко инфраструктурни проекта, като за жп проекта Русе – Варна ще бъде търсено европейско финансиране по механизма Connecting Europe Facility. „За да можем да кандидатстваме по него ни трябва подкрепата на Румъния, като вече сме провели предварителни срещи с тяхното министерство и предстои да разглеждаме вариантите в детайли“, допълни Данаил Папазов.
Основна тема по време на обществения съвет по железопътен транспорт бяха измененията на Закона за изменение и допълнение на Закона за железопътния транспорт. Част от тях са свързани с възможността НК "Железопътна инфраструктура" да извършва превоз на пътници и товари. До момента превозваческа дейност се извършва само от лицензирани организации. Според подготвените промени Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ ще остане регулаторен орган за контрол и надзор, а разследването на инциденти ще бъде осъществявано от независим орган – Звеното за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.
По време на обществения съвет, в областта на автомобилния транспорт министър Данаил Папазов настоя за дебат за структурата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ и за намиране на обединяваща фигура за изпълнителен директор на ИААА, която да е приемлива за всички. „Целта ни е да се обедини целия бранш при избора на нов изпълнителен директор на „Автомобилна администрация“ и при предложенията за преструктурирането на този орган“, каза министър Папазов. Той помоли участниците в кратък срок да предоставят своите предложения за законови промени в автомобилния транспорт, и за назначението на изпълнителен директор на ИААА. „Продължаваме да обсъждаме различни експерти, но все още няма консенсус около едно име“, добави Данаил Папазов.
В рамките на Обществения съвет по въздушен транспорт бяха представени конкретни промени в законодателството, свързано с авиацията с общо предназначение, както и процедури за извършване на международни нетърговски полети, вътрешни за Европейския съюз, на малки летища и летателни площадки, отговарящи на облекчени изисквания съгласно ИКАО. По време на разговорите стана ясно, че съвсем скоро на интернет страницата на МТИТС ще бъде публикувана за обществено обсъждане Наредбата за леката и свръхлеката авиация.


 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg