EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Забраната за шофиране в буслентите подобри градския транспорт

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Забраната за шофиране в буслентите подобри градския транспорт

mail12:40 | 18.02.2011прегледи 822 коментарикоментари 0


Има подобрение в движението на градския транспорт след проверките за неправилно шофиране в буслентите, извършвани тази седмица в София съвместно от Центъра за градска мобилност и Пътна полиция. Това заяви за предаването на БНР "Хоризонт" инспектор Стефан Радев от Пътна полиция.
"Засега в София са съставени общо 27 акта за установяване на административно нарушение, но не само за нарушение на водачите по буслентите. Всеобщото мнение е, че има подобрение на движението по разписанието на градски транспорт, отчита се напредък поне по това отношение. Наблюденията са такива, че по принцип намаляват нарушенията на водачите, стараят се хората, има значение и камерите,където са въведени за видеонаблюдение", посочи Радев.
Сериозен проблем е неправилното спиране и паркиране на спирките на градския транспорт, допълни Красимир Кръстев от Центъра за градска мобилност.
"Спазването на буслентите по Цариградско, "Даниел Николаев" и бул. "Сливница" може да се каже, че на едно 80% вече самите водачи на леките автомобили се спазва. По-големият проблем се оказва самите спирки на градския транспорт, спиране и паркиране на самите коли, които страшно много затрудняват и пътниците и движението на градския транспорт", заяви Кръстев.
Друга инициатива на Столична община, свързана с градския транспорт, е решението за спиране на маршрутките. Договорите на 6-имата превозвачи, които сега пътуват по 29 линии, изтичат през лятото. Общината обаче няма да прави нов конкурс, научи “24 часа”.
“Маршрутките са изживели времето си. Те имаха своето място като бърз и удобен транспорт от единия до другия край на града. С пускането на метрото обаче има сериозен отлив на пътници, който ще продължи с тръгването на втория метродиаметър. По настояване на превозвачите вече са закрити 20 линии”, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Маршрутките ще бъдат заменени с къси автобуси, които ще свързват кварталите с метрото и най-натоварените линии на градския транспорт.
В момента се подготвя схема за допълнителните автобусни линии, която трябва да е готова през март. В нея ще бъде посочено къде и на колко минути ще се движат по-малките автобуси, до кои метростанции ще возят и с кои линии на градския транспорт ще правят връзка. Тя ще е част от транспортната схема на столицата.
"В сегашния им вид маршрутките нямат бъдеще. Сега спират, където им хрумне. Движат се в центъра. Бусчетата са стари, защото заради отлива на пътниците и изтичането на договорите операторите не могат да инвестират в нови", обясни Христов.
Обмисля се идеята билетчето за вътрешнокварталния транспорт да важи и за метрото и столичани ще плащат един вместо два лева. Така повече софиянци щели да предпочетат да се придвижват с градския транспорт и метрото вместо с личните си автомобили, твърдят от "Московска" 33.
Късите автобуси щели да обслужват големи столични квартали като Младост, Люлин, Овча купел и др., в които има метро. Идеята е автобусите да са по-малки от тези на градския транспорт, за да могат да влизат във тесните улички. Все още обаче не е ясно дали вътрешнокварталният транспорт ще се извършва от общината, или за линиите ще бъде обявен конкурс.
Маршрутките се появяват в София през 1999 г. Тогавашният кмет на столицата Стефан Софиянски обявява първия конкурс за превозвачи. Последният конкурс, който общината пуска, е от 2003 г. и е със срок 7 г. Линиите тогава са 49, но по-късно 11 от тях са закрити по искане на фирмите.
В момента в града ежедневно се движат над 350 маршрутки, които обслужват пътници по 29 линии. Те се държат от фирмите - ЕГ-6 ООД, ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс транс", "Ант Фарма" ООД и "Сева транс". Именно по искане на Сдружението на маршрутните превозвачи заради сериозен спад на пътниците вече бяха закрити девет линии.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg