АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
За какво отиват банковите такси?



Нови такси за обработка и обслужване на запор са започнали да въвеждат повечето банки у нас. Първата е еднократна - за обработка на запор между 15 и 30 лв. и месечна - за обслужване на запор от 8-10 лв. Чрез тях не само, че не се предоставят реални услуги, но налагат такса за част от правосъдна дейност излизайки от понятието трето лице, което има задължения и получават неочаквани за тях права и приходи. Според адвокат Валентина Иванова банките се опитват по един или друг начин да си набавят допълнителна печалба. Според нея, около две трети от таксите им не представляват такси за реални услуги.
"Нека, например, някой от банкерите да ми обясни какво означава такса „дебитен оборот", която плащаме от няколко години насам. Тя се удържа месечно от клиента, когато през сметката си извършвате плащания, отделно от таксата, която се взема за всеки превод на средства. Няма услуга тук. А какво означава таксата за поддръжка на сметката? Каква е тази поддръжка, какво й поддържат след като това се прави през софтуера? Когато е въведен софтуера в банката той е бил заплатен, оттам нататък имаме годишна такса и се предполага, че разходът на банката е компенсиран. Откъде накъде следва да се плаща и всеки месец такса поддръжка," пита адв. Валентина Иванова.
Коментар на Асоциацията „Активни потребители”
Таксите не са подвластни на свободно договаряне, както стоките и услугите, които закупуваме. Затова трябва да бъдат поддържани в разумни граници срещу реално предоставени услуги. Ако банките не го разбират, европейските регулации скоро могат да им го наложат.
Tweet |
|