EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Жп високоскоростни линии през 2013г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Жп високоскоростни линии през 2013г.

mail15:30 | 28.09.2011прегледи 628 коментарикоментари 0


До края на 2013 г. в страната ще бъдат изградени жп високоскоростни линии за комбиниран превоз - пътнически и товарен. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Христо Алексиев, заместник - генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура”. По думите му - няма съмнение, че бъдещето на железниците са високоскоростните трасета, които ще свържат както различните части на континента, така и него с Близкия и Далечния изток.
„Движение на влакове със скорости, чувствително по-високи от тези, с които сега се реализира трафикът в мрежата ще имаме след завършване на строителството на участъците Пловдив – Свиленград – Турска граница; Пловдив – Бургас; Септември – Пловдив”, каза Алексиев.
Той посочи, че за проекта „Модернизация на железопътния участък Септември-Пловдив“ е сключен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт”. През месец юли тази година са подписани договорите за проектиране и строителство на трите участъка от трасето, изпълнението е във фаза проектиране.
Рехабилитацията на железопътната инфраструктура в участъци от жп линията Пловдив-Бургас също е във фаза на изпълнение. Има отпусната безвъзмездна финансова помощ от ОП „Транспорт“. Сключени са три основни договора за проектиране и строителство. Проектирането се изпълнява в график, а за първия лот на проекта в участъка Михайлово-Калояновец строителните работи стартираха на 14 септември тази година, посочи Алексиев.
„По направлението Пловдив-Свиленград-турска/гръцка граница строителството в частта му Пловдив-Димитровград беше финансиран от предприсъединителната програма ИСПА. За изграждане на участъка Димитровград-Свиленград сме подали формуляр за кандидатстване по ОПТ и предстои сключване на договорите за строителство. Строителни дейности в момента се извършват в участъка Свиленград-турска граница, в рамките на одобрен по ОПТ проект, който съгласно програмата за изпълнение трябва да бъде готов до средата на следващата година”, каза Алексиев.
По думите му скоростта от 160 км/ч, за която се изграждат железопътните линии по проекти, финансирани по ОП "Транспорт" се отнася за конвенционален подвижен състав за превоз на пътници. Техническите параметри на новоизграждащите се линии, обаче, позволяват подвижен състав с накланящи се кошове да се движи със скорост 200 км/ч.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg