EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

ЕК: Месечни доклади за социалните мрежи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЕК: Месечни доклади за социалните мрежи

mail10:35 | 31.01.2019прегледи 881 коментарикоментари 0


Месечни доклади за усилията на онлайн платформите срещу дезинформацията въвежда ЕК. Очакванията на комисията са платформите да приложат изцяло правилата за противодействие на фалшивите новини преди изборите за евродепутати през май.

В представена оценка се посочва, че Фейсбук, Гугъл, Туитър и Мозила са предприели важни стъпки в желаната посока. ЕК очаква Фейсбук да работи повече с изследователи и специалисти по проверка на истинността на информацията. Гугъл е въвел повече прозрачност в рекламите, но не предлага навсякъде в ЕС възможности потребителите да съобщават, че са се натъкнали на подвеждаща информация.

Туитър е успял да изтрие съмнителни потребители или абонати, за които е било установено, че са машини (ботове). Браузърът Мозила подготвя, но все още не е въвел по подразбиране настройки за възпрепятстване на проследяването през свързани сайтове.

ЕК уточнява, че до края на годината ще наблюдава прилагането на правилата, които доставчиците на електронни услуги изготвиха и въведоха на доброволна основа. Комисията остава в готовност при нужда да предприеме законодателни мерки.

Въведените миналата година правила целят да прекъснат рекламните приходи на сайтове, които разпространяват неверни и подвеждащи твърдения. Друга цел е да бъде постигната яснота за политическото естество на някои реклами онлайн. Правилата са насочени към закриването на профили, от които се разпространява дезинформация, както и към повишаването на видимостта на сигурни източници на проверена информация.

Очакването на ЕК е с тези усилия да бъдат възпрепятствани масови онлайн кампании за поляризиране на общественото мнение или за насаждане на недоверие към институциите на ЕС. Комисията очаква политическите реклами да бъдат ясно обозначени онлайн и в тях да се посочва кой ги е платил.БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg