EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Данаилов можеше да е президент, но вице...

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Данаилов можеше да е президент, но вице...

mail14:20 | 15.09.2011прегледи 854 коментарикоментари 0


За съжаление в България границата между политическата реклама и запознаването на хората с платформата и качествата на един политик е много сериозно нарушена, твърди Петко Георгиев, директор на Фондация "Промедиа".
Рекламата, особено политическата реклама, в по – голямата си част не е обозначена като реклама, казва Петко Георгиев. "Говорим за – както аз бих могъл да го нарека – политическо продуктово позициониране. Няма такъв термин в медийното право, но мисля, че точно това е, което се случва. Без да се обозначава като реклама, медиите под едно или друго въздействие – парично, политическо и т. нататък пласират едни лица и закриват други лица. И това не минава със заставка реклама, това си минава в основните новини, предаванията и т. нататък. Става дума за продажба на време, най – обикновена продажба на време, само че замаскирана като нещо друго", казва Георгиев.
Според него няма как да бъдат принудени медиите да спазват това. Ограничава ги, че зрителите не са толкова наивни и откритото пропагандиране на една или друга политическа сила, или фигура или лице, просто отблъсква аудиторията и медиите се самонаказват така, като продават по този начин съдържанието – те се лишават от зрители. "Така, че това е някакъв такъв може би саморегулационен механизъм, който ги кара все пак да се ограничават в това, което биха направили", казва директорът на "Промедиа". Според него "зависимостите на медиите се задълбочават с икономическата криза, с кризата на рекламния пазар, която става все по – сериозна, с факта, че много голяма част от аудиторията - зрители, слушатели, читатели и така нататък се оттеглят и отиват в Интернет. Традиционните медии просто са изправени пред много тежки икономически избори и за тях ограниченията, които би налагала журналистическата етика се изправят срещу обикновеното просъществуване на пазара. За съжаление, трябва да обявя, че компромисите са видими", казва Петко Георгиев. Според него без съмнение бъдещето е на интернет – медиите.
По темата за кандидатите за президентските избори Петко Георгиев казва: "Понеже темата "Стефан Данаилов" е много интересна, аз си мисля, че Стефан Данаилов можеше да бъде избран за президент, но най – вероятно няма да бъде избран за вицепрезидент. Едно е да гласуваш за Стефан Данаилов, съвсем друго е да гласуваш за БСП, за кандидатската двойка в БСП, в която Стефан Данаилов е вице. Предполагам, че това, което ще получи Стефан Данаилов е, че ще закара двойката на балотаж, а пък БСП ще ги класира на второ място. Ако можем така да се изразим, мисля, че това е, което ще се случи.
Меглена Кунева, според мене е една много интересна кандидатура. Човек с биография, която е свързана с европейското членство на България, свързана с гражданското общество, както показват социологическите изследвания – доста добра стартова позиция. Но мисля, че партийната битка, която ще се ожесточава все повече и повече с навлизането в предизборния период не оставя големи пространства за маневриране на подобни кандидати, които нямат твърда партийна структура или подкрепа зад гърба си. Останалит - те се появиха и вече честно казано не мога да ги проследя всичките, но не мога да им разбера мотивацията изобщо да участват в тези избори", казва Георгиев. Според него някои участват само, за да могат да си вкарат по места някой и друг съветник и правят 2 в 1. "Въобще интересни са комбинациите – но мисля, че сериозната, наистина сериозната битка, доколкото ще има сериозна битка там са три двойки, които реално се състезават".

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg