EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Германия: Работни места в риск заради ДВГ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Германия: Работни места в риск заради ДВГ

mail12:32 | 24.07.2017прегледи 6528 коментарикоментари 0


Германската асоциация на автомобилната индустрия и Институтът Ifo, предупреждават за последствията, които може да предизвика забраната на двигателите с вътрешно горене. Те предупреждават, че ако забраната влезе в сила от 2030 година, това може да доведе до значителна загуба на работни места, а също и до загуби в създаването на стойност в Германия. Това сочи проучване, публикувано във вторник от Института Ifo, поръчано от Германската асоциация на автомобилната индустрия, съобщава икономическия вестник deutsche-wirtschafts-nachrichten.de.

Според проучването, продажбите само на коли с нулеви вредни емисии ще доведе до съкращаването на 426 хиляди души в автомобилните компании, а останалите ще са от свързаните индустрии, като различни доставчици.

Анализаторът в една от най-големите инвестиционни банки в Германия Norddeutsche Landesbank Франк Швапа обаче смята, че компаниите от сектора умишлено коментират най-лошият възможен сценарий, за да запазят собствените си интереси. Според него, за всеки 2-3 загубени работни места в производството, ще се отваря по едно ново в отделите за научноизследователска и развойна дейност.

Вчера министърът на околната среда на Германия Барбара Хендрикс пък заяви за вестник "Ханделсблат", че ако се стигне до забрана на дизеловите автомобили, вината ще е на производителите. Тя призова компаниите от сектора да ремонтират за своя сметка колите, които са показвали нереални резултати по отношение на емисиите при тестовете.

Президентът на Ifo Клеменс Фуест отхвърля критиките, че автомобилната индустрия в Германия прекалено бавно въвежда новите по-екологични технологии, като се е фокусирала върху двигателите с вътрешно горене. Според него това се доказва от инвестициите и усилията в различни иновации, свързани с екологичните превозни средства.

Фердинанд Дуденхофер, ръководител на Центъра за изследване на автомобилите в университета в Дуисбург-Есен обаче смята, че все още по-голяма част от разходите за научноизследователска и развойна дейност са насочени към усъвършенстване на двигателите с вътрешно горене. Според него това е така, защото е трудно да се предскаже как ще върви търсенето на електромобили./Инфосток


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg