EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Германия: Влошаване на потребителските нагласи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Германия: Влошаване на потребителските нагласи

mail17:03 | 29.10.2019прегледи 538 коментарикоментари 0


Потребителските нагласи в Германия за следващия месец отслабват към 2,5-годишно дъно, показват резултати от последното проучване на немския институт GfK.

Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи за ноември 2019 година, се понижи до 9,6 пункта от 9,8 пункта през октомври и при осреднена прогноза на финансовите пазари за индекс на ниво от 9,8 пункта, като това е най-ниското ниво на индекса от април 2017 година.

"Извън оставащите в сила негативни фактори като глобалния икономически спад, търговските конфликти и несигурността около Брекзит, има все повече информации за загуба на работни места, като например в автомобилната индустрия и във финансовия сектор", отбеляза институтът GfK.  "Тези събития отново потиснаха потребителските нагласи и допринесоха за отслабване на оптимизма", добави експертът от GfK института Ролф Бюркл.

През последните години разходите на домакинствата се превърнаха в основен двигател за икономическата експанзия в Германия, намирайки подкрепа от рекордно високата трудова заетост, от все по-голяма сигурност на работните места, от увеличаващите се с по-добро темпо заплати, от сдържаната инфлация и от ниските разходи по заемите. Слабите потребителски нагласи през третото и в началото на четвъртото тримесечие обаче предполагат, че разходите на домакинствата няма да окажат съществена подкрепа за представянето на германската икономика.

Институтът GfK използва три подиндекси - за икономическите очаквания, очакванията за доходите и склонността да се купува - за текущия месец (в конкретния случай за месец октомври), за да определи настроенията за следващия месец (за ноември 2019).

Индексът на икономическите очаквания на германските потребители се понижи рязко през октомври до -13,8 пункта (най-ниско ниво от декември 2012 година) от -9,0 пункта през септември, задържайки на негативна територия за четвърти пореден месец, след като през юли се понижи до -3,7 пункта, излизайки за пръв път на отрицателна територия от март 2016 година насам.

Индексът, измерващ желанието на германските потребители за покупки на скъпо струващи стоки, такива като автомобили мебели и техника за дома, спадна през текущия месец до 51,7 от 55,1 пункта през септември.

Потребителите са по-малко оптимистично настроени и по отношение на бъдещите им доходи, като индексът, оценяващ очакванията за потребителските доходите в бъдеще, се понижи през октомври до 39,0 пункта от 46,8 пункта месец по-рано, достигайки най-ниско ниво от декември 2013 година.

Доста слабото GfK проучване за потребителските нагласи следва проучването на института Ifo, което пък отчете стабилизация на бизнес климата  през октомври.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg