EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Всеки трети богат китаец напуска страната

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Всеки трети богат китаец напуска страната

mail15:00 | 22.01.2014прегледи 830 коментарикоментари 0


Богатите китайци най-вероятно отново ще купят по-малко луксозни стоки тази година, след като през 2013 г. бе отчетен най-големият спад на похарчени средства в този сегмент от пет години, информира Асошиейтед прес. Общите разходи на богатите китайци са спаднали с 15% миналата година, което е свиване за трета поредна година, сочи проучване на "Хужун рипорт". Разходите за подаръци са намалели с близо 25%. Спадът съвпада с правителствената борба срещу корупцията и даването на подкупи, както и с нарасналото желание за пътувания и пазаруване в чужбина, за да се избегнат китайските потребителски данъци върху луксозните стоки, които достигат до 40%. Всеки трети състоятелен китаец вече е напуснал или планира да напусне Китай, сочи докладът. Това също е фактор, който е намалил средствата, изхарчени за луксозни стоки. Повечето от богаташите, които са напуснали или планират да напуснат страната, търсят по-добри възможности за образование на децата си в чужбина, сочи проучването на Хужун от 2011 година. Що се отнася до традиционни луксозни стоки - кожи, аксесоари, часовници - тази година няма да има промяна, а дори може да има лек спад, основателят на "Хужун рипорт" Рупърт Худжуърф пред Ройтерс. При луксове като чай, здравеопазване, дори образование все още наблюдаваме процъфтяващ пазар, допълни той. Борбата с подозрителното харчене на пари, която започна през 2012 година, е част от обещанието на президента Си Цзинпин да предприеме по-твърди мерки срещу подкупите. Той обърна особено внимание на подаръците, които се правят на държавни служители, често в замяна на преференциално отношение или получаване на договори. В резултат на това много богати китайци сега купуват луксозни стоки по-скоро за себе си, отколкото за подаръци, отбеляза още Худжуърф. Продуктите на Hermes, Chanel, Louis Vuitton Moet Hennessy ( LVMH), Apple и Gucci остават сред най-търсените марки за подаръци, сочи проучването. Докладът сочи, че доверието на китайските милиардери в икономиката на страната се е увеличило за първи път от пет години, но тези, които са "изключително убедени" представляват 31% от участвалите в анкетата. Проучването се базира на отговорите на 393 китайски милионери или хора с лично богатство от най-малко 10 милиона юана ($1,65 млн.). Института за проучвания Hurun Research Institute прави проучването през последните 10 години.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg