EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

В администрацията -19 млн. лв. за консултанти

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

В администрацията -19 млн. лв. за консултанти

mail15:26 | 08.07.2011прегледи 2028 коментарикоментари 0


Екип на EconomyNews.bg
Около 2 пъти са се увеличили през 2010 г. разходите на държавната администрация за външни експерти спрямо предходната година. Това съобщиха за EconomyNews.bg финансови експерти, анализирайки данните от редовен годишен доклад "Състоянието на администрацията 2010 година".
За консултанти
Според документа през 2010 г. администрациите са изплатили над 19 млн. лева от джоба на българския данъкоплатец. Около 5500 външни експерти са били използвани за различни нужди на администрацията, като увеличението им спрямо 2009 г. е двойно, когато са похарчени 9 млн. лева. 3000 консултанти (55% от общия брой) са подпомогнали структурите на териториалната администрация срещу 9 млн. лева. Това от една страна е показателно за широкия кръг от въпроси, на които местната власт трябва да отговаря, а от друга – за недостатъчния административен капацитет на служителите в териториалната структура и необходимостта от повишаване на квалификацията им.
От тези 9 млн. лева, повече от 8,6 млн. лева са платени от общините, а 36,5% от общата сума са за реализация на проекти. За нуждите на централната администрация пък за похарчени над 10 млн. лева, като 8,3 млн. лева са платени от министерствата. 70% от общата сума е похарчена за експертни становища.
Нови назначения
През 2010 г. са назначени за пръв път на държавна работа малко повече от 2000 служители (при 922 за 2009 г.) , а общо заетите длъжности по основно щатно разписание в държавната администрация са около 6150, като за предходната година те са били 5620.
Заплатите
Средното брутно възнаграждение през 2010 г. в държавната администрация е 661 лв., като се отбелязва ръст 2% спрямо 2009г., когато е била 648 лв. В централната администрация, средната месечна брутна работна заплата на реално заетите е 701 лева, което е с 3% (или 20 лева) повече от 2009 г.
Възнагражденията на реално заетите по служебни правоотношения (СПО) са се увеличили с малко повече от 6% - до 786 лв., а назначените по трудово-правни отношения (ТПО) са получили с 20 лв. по-малко – от 581 през 2009 г. до 561 лева за 2010 г.
В териториалната администрация пък увеличението на средната заплата е с 10 лева – от 603 до 613 лева. Възнагражденията на реално заетите по СПО спадат до 674 лева (при 677 лева за 2009 г.), а при назначените по ТПО са се увеличили от 568 до 580 лева.
Висшата администрация
Средното възнаграждение на заетите в административните структури, които се отчитат пред Народното събрание, е най-високо - 1088 лева, което е ръст с повече от 9% спрямо предходната година (996 лева за 2009г.). Това се дължи на увеличението на заплатите на служителите по ТПО – 1162 лева, при средно възнаграждение 1073 лева за 2009 г. Най-ниско пък е възнаграждението на служителите в специализираната териториална администрация, което се е понижило от 593 до 558 лева.
Най-платените министерства
Най-високи средни месечни брутни заплати по СПО са получават в министерствата – 937 лева. Най-високо увеличение бележат възнагражденията в Министерството на земеделието и храните – 36% (до 1056 лева). Увеличение отчитат още в Министерството на труда и социалната политика – 26% (1071 лева) и Министерството на регионалното развитие и благоустройство – 25,7% (1050 лева).
Администрацията на Министерския съвет получава най-високите средни месечни брутни заплати по СПО - около 1655 лева, а в Общинската администрация на Горна Оряховица могат да се „похвалят” с най-ниските – 400 лева.
По ТПО, най-много получават служителите в ИА „Одит на средствата от ЕС” – 2500 лева и в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране – 2201 лева, а най-малко – в ИА „Автомобилна администрация” – 323 лева и РИО – Монтана (340 лева).
Броят на служителите, получили увеличение на възнаграждението, е намалял с повече от 10% - допълнителното материално стимулиране (ДМС) е приложено спрямо 1025 служители на централната администрация и 430 от териториалната администрация. Общо 57 администрации през 2010г. (при 34 през 2009г.) са приложили механизма за ДМС.
В Министерството на здравеопазването, Община Пловдив – район Южен, Общинска администрация – Борован и Националната банка за промишлени микроорганизми и клетъчни култури всички от реално заетите служители (общо 346) са получили увеличение на възнаграждението си.
Телефоните на администрацията
При разходите на изпълнителната власт за телефонни (фиксирани и мобилни) услуги се наблюдава понижаване с повече от 4 млн. лева - от 32 494 982 млн. лева през 2009 г. до 28 млн. лева през 2010 г. Редуциран е и общият брой на активните телефонни номера – от 202 610 до 149 хиляди. Добрата новина за българския данъкоплатец е, че тенденцията ще продължи в посока надолу - с поетапното въвеждане на VoIP услугата.
Предвижда се и създаване на единна държавна комуникационна инфраструктура, чрез която ще се намалят разходите за интернет достъп и ще се редуцира употребата на документи на хартиен носител. В момента съществуват две мрежи в държавната администрация с безплатно съвместими и допълващи се функции – НМДА (Национална мрежа на държавната администрация) и ЕСМ (Електронно съобщителна мрежа).

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg